Site icon דפים ירוקים

גיזום עצים בגן יבנה

גיזום עצים בגן יבנהגיזום עצים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שמאפשרים לשמור על העץ כמה שיותר זמן. חשוב מאוד לבצע את הגיזום בדרכים נכונות ולדעת מה עושים. במידה ונרצה לבצע גיזום בעצי פרי, נצטרך לעשות זאת באופן שונה מאשר גיזום של עצי נוי. לכן, לפני שממהרים לבצע גיזום עצים חשוב מאוד לדעת את הטיפול הנדרש לכל סוג עץ באופן ספציפי ואת הגיזום הנכון לו. 

 

גיזום עצים בגן יבנה- מה החשיבות?

לגיזום עצים יש חשיבות רבה שבאה לידי ביטוי במספר דרכים-

גיזום עצים בגן יבנה- גיזום לפי סוג העץ

כפי שהבנו, קיימת חשיבות רבה לגיזום עצים והיא באה לידי ביטוי הן בשמירה על חייו של העץ, בעיצוב העץ ובמניעת סכנות. גם אם מדובר בעץ בגינה הפרטית שלכם או בעץ ברחוב, חשוב מאוד לעקוב אחר מצב העץ, לטפל בו באופן קבוע, לזהות אם יש לו חלקים חולים, לעצב אותו וכמובן לגזום אותו באופן קבוע. 

כפי שציינו קודם, אחד הדברים החשובים ביותר בגיזום עצים הוא לעשות זאת באופן נכונה. לשם כך יש להתאים את הגיזום לסוג העץ. גיזום של עצי נוי יהיה שונה באופן משמעותי מגיזום של עצי פרי. גם בסוגי העצים יש להבדיל בין עצים נשירים לבין עצים ירוקי עד  פרי הדר ושבעת המינים, שאינם נושרים. 

 

גיזום עצי פרי

לפני שאתם מתחילים בגיזום עצי פרי נסו לחשוב על המטרה קודם כל. לדוגמא, במטעים מסחריים החקלאים משאירים את העצים נמוכים על מנת להקל על עצמם בשלב הקטיף. לעומת זאת, בעצים שנמצאים בגינות הבתים בדרך כלל שומרים על העץ גבוה, כך יהיה ניתן לעבור מתחתיו והוא לא יהווה מכשול בדרך. 

 

גיזום עצי נוי

גם בעצי הנוי יש הבדל בין העצים הנשירים לבין העצים האחרים. 

קיימות חברות רבות שמעניקות שירותי גיזום עצים באופן מקצועי ואיכותי שיאריך את חיי העץ שלכם, ויעניק לכם עצים אסתטיים ומעוצבים. 

גיזום עצים בגן יבנה- סוגי עיצוב עצים

כאשר רוצים לבצע גיזום עצים באופן אסתטי וגם לעצב את העץ יש להבדיל בין שני סוגי עיצוב מרכזיים- עיצוב עצים ליצירת גדר חיה ועיצוב עצים אמנותי ליצירת פסלים שונים. 

 

גיזום עצים בגן יבנה- כריתת עצים

כפי שהבנו, לעצים יש יתרונות רבים- הם יפים, מספקים לנו צל, מספקים פירות, מספקים חמצן בתהליך הפוטוסינתזה ועוד. אך ישנם מקרים בהם נצטרך לכרות אותם-

 

גיזום עצים בגן יבנה- מושגים חשובים

Exit mobile version