איך למצוא גנן ומהם השירותים העיקריים שלו?

עיקרי הדברים:

 

כל מי שרוכש שטח עליו הוא מתכוון לבנות בית פרטי או רוכש בית פרטי קיים, רוצה בוודאי להחזיק בצידו גינה, אותה הוא יטפח, בין אם זה בשביל לגדל בה צמחים וגידולים שונים ובין אם זה בשביל שהוא יוכל ליהנות ממנה באופן מעשי למשחקים, בילויים ואירוח של חברים ובני משפחה.

לשם כך, הוא צריך להעסיק איש מקצוע, גנן, באופן קבוע. בין אם זה בשביל שבהתחלה הוא יוכל לבנות עבורו את הגינה ולעצב אותה כפי שהוא רוצה, ובין אם זה בשביל שבשלב מאוחר יותר הוא יוכל ליהנות מהמראה והמבנה שלה.

כל מי שמחפש גננים מומלצים היום, לא רק לצרכים פרטיים אלא גם לצרכים אחרים, עסקיים, ציבוריים וכדומה, לא יתקשה למצוא מאגר של אנשי מקצוע בתחום אשר יוכלו לשרת אותו על הצד הטוב ביותר על פי צרכיו וכמובן על פי התקציב שעומד לרשותו. הרשת מלאה במאגרי מידע אודות גננים מכל רחבי הארץ, כאלה אשר מתמחים בעיצוב גינות ותחזוקתם, וכמובן גננים שמתאימים לתחזוקה ועיצוב גינות של בתים פרטיים ומשותפים. כל מה שצריך לעשות, זה לבחור את הגנן הנכון.

לפני שנסביר איך מוצאים גנן, כיצד בוחרים את האיש הנכון לעבודה, חשוב לאפיין תחילה מה בדיוק מחפשים, מה בדיוק צריך בשביל לעצב גינה בהתאם לגודל השטח שעומד לרשותנו וכמובן מה התנאים שעומדים לרשותנו על מנת שנוכל לתחזק אותה לאורך זמן.

בשביל לאפיין בצורה נכונה את הצרכים, תנאים ומטרות, יש לבחון מספר פרמטרים:

ראשית, מה בדיוק אנחנו רוצים ומה אנחנו יכולים לעשות עם השטח שעומד לרשותנו. בין אם זה מבחינת גודל, סגנון, תנאי גידול, מגבלות ועוד.

שנית, אנחנו צריכים לבחון מה גובה התקציב שלנו, הן לצורך בנייה, עיצוב ותחזוקת הגינה באופן קבוע והן לצורך השכרת גנן מקצועי שיבצע עבורנו את העבודה.

שלישית, עלינו לחשוב איך הגינה יכולה להשתלב עם המבנה באופן טבעי, גם מבחינת סגנון וגם מבחינות אחרות. בצורה כזו נוכל להפיק תועלת רבה יותר מהחיבור בין השניים.

ארבע, אנחנו צריכים לאפיין את אופי השימוש בגינה. אם היא מיועדת רק לצורך גידולים, לצורך נוי או גם לצורך משחקים, בילויים, אירוח ועוד.

אחרי שאפיינו את כל הצרכים שלנו, אנחנו יכולים לחפש גננים שיתאימו למה שאנחנו מחפשים, וללמוד מה הם השירותים שיוכלו להעניק לנו.


כיצד מוצאים גננים בצורה נכונה

הכלל הראשון הוא לבחון את הניסיון שעומד לרשות הגננים, זאת נעשה דרך תיק עבודות שלהם. נוכל להתרשם מעבודות ישנות שלהם, וכך נחליט האם מדובר בגננים עם ניסיון מספיק רחב וגדול אשר יכול לשרת אותנו, וכן האם מדובר בגננים עם גישה וסגנון שאנחנו מתחברים אליהם.

הכלל השני, עלינו לבחון מה בדיוק מציע לנו הגנן. זה לא מספיק רק לבחון את הניסיון שיש לו או עבודות עבר, אלא גם מה בדיוק מציע לנו לעשות בגינה, כיצד הוא רואה לנכון לעצב את הגינה שלנו.

הכלל השלישי, אנחנו צריכים לבחון את הזמינות שלו לעבודה, בין אם זה כשהוא נדרש להתחיל בתהליך ובין אם זה באופן שוטף. האם יש לו אפשרות להגיע אלינו ביום קבוע, כפי שאנחנו רוצים, בין אם זה פעם בשבוע ובין אם זה בשבועיים או יותר.

כמובן שעלינו לבדוק מה העלויות של העבודה איתו ועד כמה זה מתאים למה שאנחנו מחפשים ולגובה התקציב שעומד לרשותנו.

גננים יכולים לספק לנו מגון רחב של שירותים, הן בשלב התכנון, העיצוב והתחזוקה של הגינה. השירותים קשורים לאופי הצמחים והגידולים שנגדל במקום, האופן בו נתחזק אותם והאופן בו נעצב את הפריטים השונים בנפרד ואת כל הגינה בכלל.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!