אלמנטים עיצוביים לשדרוג הגינה

עיקרי הדברים:

הגינה הביתית שלנו צריכה מגע אישי ויחס חם כדי להיראות מעוצבת ומדהימה. גינות רבות מתהוות באקראי ובלי חשיבה ותכנון, והתוצר הסופי כולל לרוב אסופה של צמחים ופרחים שנשתלו בחלוף השנים, שיחים מקומיים, מעט דשא ועצים. אם מראה הגינה חשוב לכם, עליכם לדעת שרק הרצון והטעם האישי שלכם יקבעו איך היא תיראה. אתם צריכים לְרַצות רק את עצמכם ולאפשר רק לחזון העיצובי שלכם להתבטא בגינה. אם הגינה שלכם נראית מבולגנת ולא הרמונית, זה סימן שהחזון העיצובי שלכם זקוק לעיבוד ולחשיבה מחודשת. כדי להשליט בגינה סדר והרמוניה תוכלו להיעזר בכמה אלמנטים עיצוביים שיתנו לגינה שלכם מראה אחיד, מסוגנן ומעוצב. הינה כמה רעיונות לאלמנטים עיצוביים שאפשר להוסיף לגינה כדי לשדרג אותה. 

גם גינה צריכה צבעים

צבעים חסרים בדרך כלל גדולה בגינות שגדלות פרא, והמקום הראשון שבו יש להתחיל אם רוצים לשדרג את הגינה. שאלו את עצמכם אילו צבעים אתם אוהבים במיוחד ומהם הצבעים שתרצו לראות בגינה שלכם. אפשר לחשוב על צבעים שמשרים שלווה ונחת או דווקא שמחה, עליזות ושובבות. חפשו פרחים בשלל צבעים ושתלו אותם בין השיחים הירוקים כדי שהגינה תיראה תוססת. צבעו את מתקני הגינה בצבעים רכים כדי שישתלבו היטב עם אסופת הצבעים החדשה, וודאו שכל הצבעים מתאימים לחזון שלכם ויכולים ליצור למענכם מרחב משמח של נופים וטבע. 

מצאו את נקודת המיקוד בגינה שלכם

הקדישו מחשבה לעיצוב נקודת מיקוד אחת או לכמה נקודות מיקוד בגינה. מהי נקודת מיקוד? נקודת מיקוד היא אלמנט עיצובי ייחודי שמושך את העין מיד כשנכנסים לגינה. נקודת מיקוד טובה יכולה להיות מזרקת מים מפוסלת או בריכה שלווה של דגי נוי וצמחי מים; או אולי נדנדת עץ שסביבה עציצי ורדים בצבעים בוהקים. נקודות מיקוד מעוצבות ויוקרתיות הן פרגולות אלומיניום בירושלים שמספקות מרחב יפה ונוח לאירוח ולפנאי. אתם יכולים גם להציב ברחבי הגינה כמה חפצי נוי גדולים ומיוחדים כמו פסלים מאבן ומעץ וכן ספסלי ישיבה קטנים כנקודות מיקוד יפות ומעוררות השתאות. הקפידו להתאים את האלמנטים העיצוביים הללו לסגנון העיצובי הכללי של הגינה ולתחושה הטובה שהיא מעוררת בבני הבית ובאורחים. 

אל תוותרו על צלילים מרגיעים

אתם אולי חושבים שצלילים אינם נכללים ברשימת האלמנטים העיצוביים לגינה. אבל דווקא צלילים הם מה שיפיח חיים בגינה שלכם. בין שמדובר ברחש השיחים הגבוהים שנעים עם הרוח ובצלילי הקסם המענגים של פעמוני הרוח הקריסטליים, ובין שמדובר בציוץ הציפורים שמקננות בעצים או במים המפכים במזרקות ובבריכת הנוי, הצלילים הם תנאי מקדים לגינה מעוצבת ומשודרגת שמציעה למבקריה שלווה, נחת, רוגע ושמחה. חשבו על פריטים עיצוביים שמפיקים צלילים מרגיעים ומצאו דרך לשלב אותם בגינה. 

לכל גינה יש קסם משלה

גינות מעוצבות צריכות לסקרן ולעורר לא רק את חוש הראייה אלא גם את חוש השמיעה. כדי שהגינה שלכם תספק השראה, קסם וחוויה רב־חושית לכולם, השקיעו בעיצוב שלה ואל תפסיקו לטפח אותה.  

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!