גיזום עצים בתל מונד

עיקרי הדברים:

נמאס לכם ממקרה בנאלי בחצר הבית שלכם? חושבים על דרך לחדש סוף סוף את הנוף מהחלון? גיזום עצים היא אחת הדרכים להפוך את הגינה שלכם לרושם הראשוני הטוב ביותר שאתם יכולים להותיר על המבקרים. גיזום עצים נמצא היום בכל מקום, והפך להיות סמל של יוקרתיות. ניתן לראות היום עצים מעוצבים בבתי מלון, במסעדות, באולמות אירועים, בבתים פרטיים ואף ברחובות העיר. עם זאת, בשביל באמת לעשות משהו עיצובי ברמה גבוהה עם העץ שלכם לא מספיק זוג מספריים, צריך ידיים מקצועיות.

גיזום עצים בתל מונד- מהו גיזום?

לדעתנו גיזום היא אומנות לכל דבר ועניין. כמו שיש פסל שעושה פלאים מחומרי פיסול, כך יש לנו גנן אשר גוזם את העץ בצורות שונות ובעיצובים אשר יתאימו לבקשת הלקוח. לגיזום יש סגולות רבות מעבר לנוי, מדובר על תהליך אשר מוכר כתורם להתפתחות הצמח. במקרים רבים אנו מוצאים את הצמח שלנו נובל, יש עלים יבשים, והמון קשרים אשר פוגעים בצמח עצמו. במקום להתעצבן ואפילו לחשוב לכרות את העץ, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקרוא לבעל מקצוע אשר תפקידו לגזום את העץ בצורה אשר תפתור את הבעיות שלכם.

גיזום עצים בתל מונד

גיזום עצים בתל מונד – האם יש הגבלות בחוק?

החוק לא מגביל אותנו לעניין גיזום צמחים, עם זאת יש הגבלה כאשר זה נוגע לכריתה. איפה זה פוגש אותנו כאשר מדובר על גיזום? על פי חוק, כאשר אנו מעוניינים לכרות עץ אנו חייבים להגיש בקשה אשר תעבור דרך פקיד היערות. ההגבלות כאן נועדו בכדי שלא נפגע בעץ אשר בסופו של דבר מפיק לנו חמצן. כאשר אנו מבצעים עבודות גיזום שלא כדרך הנכונה אנו יכולים לפגוע בעץ באותה מידה לכן חייב להיעזר בבעל מקצוע אשר מכיר את החוק. במקרים בהם גזמנו את העץ באופן רשלני אשר יכול להתפרש ככריתה, עברנו על החוק לכל דבר ועניין ואנו צפויים לעמוד בפני קנסות.

 

גיזום עצים בתל מונד – מתי יש לבצע כריתה?

כריתת עצים צריכה להיות מבוצעת כאשר יש סכנה ממשית לקריסת העץ. במקום בו העץ יכול להוות סכנה על השוהים במקום אנו חייב לדווח על כך לרשויות, אם זה בחצר הפרטית שלנו אנו חייבים לדאוג לכרות את העץ. כמו כן, כאשר מדובר על עץ חולה אנו גם צריכים לכרות את העץ לפני שלמעשה העץ יתחיל לקרוס מעצמנו, מדובר על תהליך איטי יותר אבל אפשר למנוע אותו מוקדם. ובנימה יותר אופטימית, כאשר אנו מעוניינים להשתמש בשטח עליו יש עצים אנו נוכל להגיש בקשה להעתקת העץ ממקום אחד למקום אחר, משמע נוציא את העץ מהמקום עם שורשיו ונשתול אותו במקום אחר.

 

גיזום עצים בתל מונד – תהליך הגיזום

גיזום הוא תהליך הרבה יותר מחושב מאשר כריתה, אנו חייבים תחילה לקבל את כל הפרטים על הצמח או העץ שאנו רוצים לגזום, אנו צריכים לקבל מידע גם של הסביבה, בתים, עצים, רכוש אשר נמצא בסביבת מקום וכן הלאה. לאחר כל הפרטים האלה אנו מתכננים את תהליך העבודה, שלב אחרי שלב אילו כלים אנו צריכים, האם נגזום מלמעלה או למטה (לרוב מלמעלה), איתור ענפים יבשים או חולים, גישה למזיקים ועוד. לאחר בניית תוכנית העבודה אנו נתאים את עצמנו גם לתנאי מזג האוויר ונתחיל בביצוע העבודות. בתום העבודה עלינו יהיה לפנות את כל הפסולת שנוצרה במקום, ולבדוק את טיב העבודה. כאשר מדובר על ענפים מסיבים כמו של עצי הדקל יהיה עלינו להיעזר בכלי פינוי מתאים.

 

גיזום עצים בתל מונד – גיזום לחידוש העץ

יש מטרות שונות לשמן אנו נרצה לגזום את העץ שלנו. במקרים רבים אנו רואים שהעץ שלנו מתחיל להוציא פירות מקולקלים, הענפים יבשים והרצון הראשוני שלנו הוא לוותר על העץ. עם זאת, יש טכניקה של גיזום אשר מעניקה לעץ שלנו את האפשרות להתפתח מחדש. על ידי גיזום של הענפים היבשים ואיתור הבעיה שבגללה בעצם העץ חולה אנו יכולים לחדש אותו, וכתוצאה מכך העץ יניב פירות מתוקים וענפיו יהיו בריאים. במקרים רבים הבעיה היא שנגרם סבך של ענפים, ובאותו מקום המזיקים מתחבאים ואין לנו גישה אליהם, הם אוכלים את העץ מבפנים.

 

גיזום עצים בתל מונד – גיזום דקורטיביגיזום עצים בתל מונד

המטרה של גיזום עצים שכולנו יכולים לראות בגאווה היא גיזום לצורך נוי. במקרים רבים ובמקומות רבים העצים שאתם כל כך מכירים כמו עצי הזית למעשה בכלל לא מניבים פירות. ישנם זנים מסוימים של עצי פרי אשר נועדו אך ורק לנוי, ככה הם פחות מלכלכים. הגיזום צריך להתבצע על ידי איש מקצוע אשר יודע בעצם ליצור עיצוב לפי בקשת הלקוח מתוך כל הענפים המבולגנים של העץ. מדובר על אומנות שלוקח זמן לרכוש אותה, ראייה מרחבית תכנון נכון של העבודה.

 

גיזום עצים בתל מונד – אפשר לעשות את זה לבד?

האם אפשר לעשות את זה לבד? התשובה היא כן. האם זה יראה טוב? התשובה היא לא. סליחה שאנחנו סקפטים, אבל במקרה בו אין לכם ניסיון קודם בגיזום עצים הסיכוי בו תפגעו בעץ גבוה יותר מאשר כל דבר אחר. מלבד לעצם העובדה שאנו צריכים חוש עיצובי, אנו צריכים גם להכיר את סוג העץ ואת התכונות שלו. יש הבדל בין גיזום של עצי זית לבין גיזום של עצי דקל. כמו כן, יש כלים אשר מיועדים לעצים בעלי סוגי ענפים כאלה, ויש הבדל בין עצים אחרים. וגרוע מכל זה, ללא ידע מקצועי אתם יכולים לפגוע ולהיפגע בעצמכם. תארו לכם עץ דקל שהגובה שלנו עולה על 10 מטר ומשקל הענפים שלו הוא לפחות נע בסביבות ה-10 קילו, מה קורה כאשר דבר כזה נופל על שמשת הרכב או חלילה על עובר אורח? בדיוק בגלל סיבות אלו אנו ממליצים לכם להימנע מגיזום עצמאי.

 

גיזום עצים בתל מונד – מה המחיר של בעל מקצוע?

המחיר אותו גובה בעל מקצוע עבור עבודות גיזום בתל מונד משתנה בהתאם לסוג העץ. יש עצים אשר יעלו לנו כ-200 שקלים, ויש עצים שיגיעו לכמה אלפי שקלים. בדרך כלל המחיר מתומחר לפי שעה או באופן יומי. המחיר הסופי ייקבע על פי כל הכלים אותם יצטרך להביא בעל המקצוע. בחירת הכלים היא בהתאם למיקום העץ, הגובה שלו וסוג העץ עצמו. הדרך הטובה ביותר לקבל מחיר הוא על ידי ייעוץ של בעל מקצוע.

 

גיזום עצים בתל מונד – היתרונות של גיזום עצי זית

גיזום עצי זית יכול להחיות לנו מחדש את העץ שאנחנו כל כך רוצים. עצי זית יש לגזום בעונה הנכונה כדי להבטיח את בריאות הפירות. כמו כן, עצי הזית גדלים בצורה מעט מפוזרת, ולכן הגיזום עושה הבדל מאוד משמעותי. גיזום עצי זית יכול להרחיק מזיקים אשר פוגעים באיכות הפרי. ובנוסף להכל, גיזום עצי זית לפני מסיק הזיתים יכול להקל עלינו באיסוף הפרי.

 

גיזום עצים בתל מונד – איך בוחרים בעל מקצוע בצורה חכמה?

בחירת בעל מקצוע הינה מטלה לא פשוטה בכלל. יש היום היצע רחב של אנשים אשר יעניקו לכם שירותי גיזום בתל מונד, אבל השאלה איך מתוך כל ההיצע הרחב אנו עושים את הבחירה הנכונה ביותר. הדבר הראשון שיש לוודא הוא האם יש לאותו בעל מקצוע ביטוח על העבודה בשטח שלנו. זוכרים מה אמרנו לכם על ענפי הדקל? במקרה בו נפגע רכוש הביטוח יכסה אתכם, גם אם זה הרכוש שלכם תוכלו לקבל החזרים.

 

מלבד לביטוח עליכם לבדוק מהו הניסיון שיש לבעל המקצוע בגיזום עצים. תוכלו לבקש לראות עבודות קודמות של בעל המקצוע כדי לוודא שהוא לרוחכם. כמו כן, בכל הקשור לעיצוב עלינו לבדוק היטב האם סוג העבודה של בעל המקצוע מתאימה לחזון שלנו מעיצוב הגינה. ולבסוף, בחרו בעל מקצוע אשר יש לו את כל הציוד הנדרש כדי לעשות מייקאובר לגינה שלכם.

 

גיזום עצים בתל מונד – מסקנות

מי דמיין לעצמו שגיזום יכול להיות כל כך מסובך? סך הכל צריך מספריים גדולות והתמדה… אבל לא, מדובר על מלאכה הרבה יותר מתישה ומסובכת. בדיוק בגלל הסיבה הזאת עדיף לכם לא לנסות את מזלכם, את מה שנחתך אין להשיב. כאשר אתם מעוניינים בעבודות גיזום בתל מונד עליכם לערוך מחקר מעמיק על בעל המקצוע אשר ישרת אתכם, עשו השוואת מחירים ובחרו את בעל המקצוע המקצועי ביותר, ולא הזול ביותר. וזכרו, גיזום יכול להיות גם אלטרנטיבה במקרה שבו אתם בכלל רציתם לכרות את העץ.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!