יש לכם מרפסת גדולה? טיפים להקמה של גינה במרומים

עיקרי הדברים:

אחת השאיפות, החלומות הגדולים ביותר של ישראלים רבים, היא להגיע לשלב בחיים בו הם יכולים לרכוש ולהחזיק בבעלותם בית פרטי עם גינה. אפשר לומר שזה החלום הישראלי הגדול. לעבוד קשה, ולהגיע אל הנקודה בה יהיה אפשר לרכוש שטח ולבנות בו בית פרטי או לרכוש שטח עם בית קיים.

אחת הסיבות שישראלים רבים שואפים לבית פרטי, היא בשביל ליהנות מגינה מושקעת ויפה שעומדת לרשותם. גינה שתאפשר להם ליהנות ממגוון רחב של עצים, צמחים, פרחים ושתילים מסוגים שונים. ומעבר לכך, הם יוכלו גם להציב במקום ריהוט ומתקני גן, ועוד שורה של אמצעים בהם יוכלו להשתמש באופן אישי או כשהם מארחים חברים ובני משפחה.

אך גם מי שאין לו את האפשרות או הרצון לרכוש שטח ולבנות בית פרטי, יכול ליהנות מגינה מושקעת ויפה. כל מה שהוא צריך זו מרפסת מספיק גדולה ותהליך של עיצוב גינה חכם ומוקפד כך שיוכל להציב שתילים, פרחים וצמחים מסוגים שונים. אם הוא ידע לעבוד נכון עם המרפסת, אזי שהוא יוכל ליהנות ממרפסת שמציעה לו מגוון צבעים וריחות, תחושה של גן, וכל זה בדירה שממוקמת בקומה הראשונה, שנייה או עשירית.

לפני שנציג מספר טיפים להקמת מרפסת גדולה, חשוב להדגיש כאן נקודה משמעותית. נכון שגינה פרטית דורשת השקעה מסיבית הן בהקמה והן בתחזוקה, אך גם גינה במרפסת דורשת השקעה מעשית וכספית. אי אפשר להקים גינה מבלי להשקיע בה. לאורך זמן, היא עלולה להיהרס, הצמחים עלולים לנבול, ואם לא נשקיע בה את הזמן והכסף הנדרשים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם גינה הרוסה.

כיצד מטפחים גינה במרפסת?

כמו במקרים של גינת קרקע, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לבחון הוא, מה גודל השטח שעומד לרשותנו. עלינו לדעת עם אילו תנאים אנחנו צריכים ויכולים לעבוד. כך נוכל להחליט עם אילו אמצעים להשתמש.

להבדיל מגינת קרקע, אזי שבמרפסת אנחנו צריכים לבחון לא רק את גודל השטח, אלא גם את גובה המרפסת ועד כמה היא משפיעה על הנכסים מסביב. למשל, אם אנחנו נבחר להשתמש בעציצים גבוהים, עלינו לבחון האם זה יכול להשפיע על הדירות של השכנים, על מנת שלא נפלוש לשטח שלהם ולא נגרום להם נזק.

הדבר השני שאנחנו צריכים לבחון הוא, עד כמה יהיה לנו נוח לטפל בגינה באופן שנוכל להשתמש בה בצורה אפקטיבית. אנחנו צריכים לקחת בחשבון איך אנחנו יכולים להשקות את הצמחים, לגזום אותו או לבצע כל פעולה אחרת על פי הצורך. דרך אגב, כמו כל גינה, גם גינה זו צריכה טיפול שוטף ואם אנחנו לא יכולים לעשות אותו – צריך לבחור גנן מומלץ.

הדבר השלישי שנבחן הוא השילוב בין הצמחים והשתילים השונים. לא נרצה להשתמש בצמחים ושתילים, שלא יגדלו בצורה יפה, לא יספקו ריח נעים או כאלה שלא יוסיפו דבר ליופי של המקום.

הדבר הרביעי, רצוי שנבחר צמחים ושתילים שיכולים לתת ערך נוסף, פירות או תבלינים בהם נוכל להיעזר לצרכים שונים.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!