כיצד יוצרים חממה בעזרת צינורות PVC?

עיקרי הדברים:

בניית חממה מתוצרת עצמית יכולה להיות משימה מאתגרת למדי, אך יחד עם זאת צינורות PVC עשויים להיות מענה מצוין לבניית המסגרת שעליה תתבסס החממה. מה תרומתם של צינורות PVC לבניית מסגרת שכזאת, מה יתרונותיהם כחומר גלם מבחינת עמידות, גמישות ומשקל ואילו עוד פתרונות לוגיסטיים ישנם עבור אותם אלו המעוניינים לבנות חממה בכוחות עצמם?

 

מגפת הקורונה מגבילה את ייצור  מאלצת חקלאים רבים לנקוט יוזמה יצירתית ולחשוב מחוץ לקופסה (או ליתר דיוק, מחוץ לחממה) בניסיון למצוא את פתרונות הבנייה המשתלמים ביותר עבורם, זאת כמובן בשילוב חומרים עמידים וזולים ככל הניתן, ותופעה חדשה בקרב חקלאים ברחבי המדינה – בניית חממות בעזרת צינורות PVC, המיועדים בדרך כלל למטרות אחרות – מוכיחה כי בעתות משבר עולמי כדוגמת הקורונה, שמשפיע על הענף כולו ללא הבדל דת, מטע פרי או ירק, חקלאים יצירתיים ונחושים תמיד מייצרים פתרונות מאפס ומצליחים להמשיך ולייצר את מרכולתם. איך הם עושים את זה בדיוק?

 

חממה – מידע כללי

על פי רוב חקלאים מגדלים את סחורתם במטעים מוסדרים אם מדובר בפירות כדוגמת ענבים, תמרים ותפוחים, ובשדות ובחממות אם מדובר בירקות שדורשים תנאים מסוימים כמו למשל פלפלים וחצילים. חממה היא למעשה מבנה חקלאי בעל קירות שקופים שמטרתו היא לגדל צמחים מסוימים בתנאים האידיאליים עבורם, ולחסוך מהם פגיעה אפשרית על ידי איתני טבע כאלה ואחרים, כדוגמת שמש קופחת או גשמים עזים. החממות כפי שאנחנו מכירים אותן החלו להיבנות במאה ה18 באנגליה ובהולנד למטרות תערוכות פרחים וגידול צמחים חד עונתיים.

 

החממה פועלת באופן מבודד שמשמר את החום שבתוכה ולא מאפשר לאוויר חיצוני לחדור פנימה ולפגוע פוטנציאלית בגידולים. בנוסף לזאת החממה מאפשרת לבודד את הצמחים מחרקים שעלולים להזיק ולהועיל לגידולים החקלאיים שבתוכה, ואף מסייעת לחסכון במים בכך שניתן להשקות את הצמחים בכמות מסוימת ומוגדרת מראש. חממה מאפשרת לחקלאים לגדל את תוצרתם בראש שקט ובשיטה מתקדמת ונוחה, שנותנת להם למעשה את היכולת "לשחק" עם מזג האוויר – בחממה נשמרת הן טמפרטורה קבועה שמותאמת לצמחים שנמצאים בתוכה, ובתנאי קיום וצמיחה שאידיאליים לכל צמח באופן פרטני.

 

החממה המודרנית בנויה מלוחות זכוכית או יריעות פלסטיק שמונחות על גבי צינורות שעל פי רוב עשויים ממתכת או חומרים שנחשבים לעמידים כמו צינורות קשת, ואף ניתן להשתמש ביריעות פלסטיק בצבעים שונים על גבי החממה וזאת על מנת להגן על הצמחים מפני השמש בכל עונות השנה. בתוך זאת, ישנו פתרון חדשני שמושך את תשומת לבו של כל ענף החקלאות הישראלי בשנים האחרונות – צינורות PVC לחממה.

 

מה הם צינורות PVC?

 צינורות PVC הם צינורות פלסטיק המותאמים למגוון שימושים כדוגמת צנרת ומערכות ניקוז ובידוד כבלים אך ניתן להתאימם בקלות אל צרכים חקלאיים כדוגמת חממה והשקיית צמחים. צינורות אלו משמשים ענפי תעשייה רבים ואף ניתן לראותם לעיתים בעת הליכים רפואיים כמו שאיבת ותרומת דם. מדובר בצינורות אמינים ועמידים שמגיעים במגוון גדלים וקטרים בהתאם לצרכיכם.

 

מהם היתרונות של צינורות ה-PVC?

 קודם כל, מדובר בחומר גלם שזמין מאוד לכל דורש. ניתן לרכוש אותו בכל כמות שמעוניינים בה בהתאם לצרכיכם – על אחת כמה וכמה כשמדובר בצרכים חקלאיים. בנוסף לכך, מדובר בחומר גמיש מאוד שניתן "לשחק" עם הגודל שלו ולחתוך אותו בהתאם לגודל החממה שלכם. PVC הוא חומר קל משקל ועמיד שיכול לשאת משקל רב, כך שגודל החממה לא באמת רלוונטי.

 

ה- PVC הוא חומר זול מאוד אך אין זה אומר מאומה על איכותו ועל עמידותו, אלא להיפך – אם הוא היה יקר מאוד הוא לא היה נחשב לאחד מהחומרים האמינים והאהודים בקרב חקלאים בישראל. מדובר בחומר שיש לו ביקוש רב, אך במקביל גם היצע רב לא פחות.

 

איזה עוד פתרונות יש עבור מי שמעוניין לבנות חממה בכוחות עצמו?

 בימים אלו ניתן לרכוש ערכה מוכנה לבניית חממות שמכילה את כל הפריטים שאתם זקוקים להם על מנת לבנות את חממת חלומותיכם. ערכה מסוג זה בדרך כלל תכיל את המסגרת שעל פיה תרכיבו את החממה, יריעת פלסטיק חזקה ואיכותית, וצינורות שעל בסיסם תוכלו להרכיב אותה בראש שקט ורגוע.

 

אם ברצונכם לבנות את החממה הביתית או החקלאית הבאה שלכם מחומרים איכותיים ויציבים, אתם מוזמנים לרכוש חומרי גלם מצוינים לצורך זה, ותוכלו גם אתם להגשים את חזונכם החקלאי על הצד הטוב ביותר.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!