מה חשוב לדעת לפני שכורתים עץ?

עיקרי הדברים:

בין שיש לכם בחצר עץ פגום או חולה, ובין שהעץ חוסם את הנוף או תופס מקום, אתם לא יכולים לכרות אותו על דעת עצמכם ולא כדאי שתעשו את זה לבד. כריתת עץ היא פרויקט שהשלכותיו עלולות להיות חמורות אם הוא אינו נעשה כראוי. כריתה לא מקצועית עלולה להזיק לרכוש שלכם או של השכנים ואף לסכן אתכם ואת עוברי האורח בסביבתכם. אם אתם בכל זאת רוצים לכרות את העץ, מומלץ שתתייעצו עם אנשי מקצוע. ראשית, כדי לכרות עץ אתם צריכים לקבל אישור לכך מפקיד היערות המחוזי. שנית, בדרך כלל מותר לכרות רק עצים חולים שעלולים לקרוס ומהווים סכנה בטיחותית לסביבה. ולבסוף, צוות מקצועי המנוסה ומיומן בכריתת עצים יכול לייעץ לכם בנוגע לעץ ולכריתה בטיחותית. הינה כל מה שחשוב לדעת לפני שכורתים עץ. 

עשה ואל תעשה בכריתת עצים

כריתת עצים מחייבת אתכם להכיר את מגבלותיכם. אם מעולם לא החזקתם מסור חשמלי, אם אין לכם את ציוד הבטיחות הנדרש לכריתה בטיחותית ואם העץ המדובר הוא ותיק וגדול מאוד, כדאי להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע. כריתת עצים דורשת תכנון מקיף, מחייבת מיקוד, זהירות ובטיחות בעבודה בגובה ומצריכה ניסיון ומיומנות. זוהי אינה עבודה לחובבנים ולא כדאי לכם לסכן את עצמכם ואת סביבתכם גם אם נראה לכם שאתם מסוגלים לכך. אם בכל זאת תחליטו לכרות את העץ בעצמכם, היעזרו באדם נוסף שיצפה בעבודה ויכוון אתכם לעבודת ניסור יעילה ובטוחה. 

גם אם העץ שאתם כורתים אינו גדול במיוחד, אל תוותרו על ציוד הבטיחות הנדרש. שאלו גוזמים מומחים מהו ציוד הבטיחות המומלץ לעבודת כריתה ואיך להשתמש בו באופן מיטבי. נעלו נעליים גבוהות וסגורות; לבשו חולצה עם שרוולים ארוכים; חבשו קסדת הגנה, הרכיבו משקפי מגן להגנה מלאה על העיניים; הגנו על האוזניים שלכם בעזרת אטמים או אוזניות ועטו כפפות עבודה שמתאימות לעבודה עם כלים חשמליים כבדים. 

אל תתחילו בעבודה אם אתם לא יודעים איך להפעיל את המסור או איך להשתמש בו. מסור חשמלי כבד דורש מיומנות בהפעלה, יציבות ושליטה מרבית. כמו כן צריך להשתמש במסור שמתאים לגודלו של העץ ולגודל הענפים. זכרו שמסורים חשמליים הם בדרך כלל כבדים ועלולים להכביד עליכם ולהכאיב לכם בזרועות ובכתפיים. אם אתם מתעייפים או מרגישים שהמשימה קשה מדי, עצרו את העבודה, נוחו מעט והמשיכו לאט בעבודה או הזמינו איש מקצוע שישלים את המשימה. 

אל תשכחו לקבל היתר לכריתה לפני תחילת העבודה

לא כל אחד יכול לכרות עצים, ולא כל עץ אפשר לכרות. חשוב להתייעץ עם אגרונום עצים בנוגע למצבו של העץ ולהחליט יחד איתו אם הכריתה נחוצה אם לאו. אם העץ חולה, ייתכן שטיפול נכון יסייע לו להחלים ולהירפא. אם מדובר בעץ שתופס מקום או מפריע בסביבת המגורים, ייתכן שיהיה כדאי להעתיקו למקום אחר. בבואכם להגיש בקשה לכריתת העץ, שלחו לפקיד היערות את חוות הדעת של האגרונום והמתינו לאישורו. לאחר שתקבלו אישור לכרות את העץ, הזמינו צוות גוזמים מיומן שיעשה את העבודה במקומכם בקלות, ביעילות ובבטיחות. 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!