מעוניינים לגדל פרחים בגינה? המאמר הזה בשבילכם

עיקרי הדברים:

גינה עשויה לשדרג באופן משמעותי את איכות החיים. אם קניתם או שכרתם בית פרטי או דירת גן, כדאי לטפח את המרחב החיצוני ובפרט לשתול בו פרחים – שמוסיפים צבע, מייצרים אווירה רומנטית ומחברים את הבית לטבע ולסביבה. בעמוד זה תמצאו טיפים שיעזרו לכם ליצור את הגינה המרשימה ביותר האפשרית.

בחירת פרחים שמתאימים לסגנון הבית ולאופי שלכם

הדגש הראשון לגבי בחירת הפרחים לגינה שלכם היא התאמה מלאה אליכם. הסיבה לכך היא שהצמחייה משפיעה במידה לא מבוטלת על הזהות של הנכס, ולכן כדאי שהיא תשקף את מי שאתם – בדיוק כפי שבאזור הצפון ניתן למצוא פרחים ייחודיים שמעניקים לו את האופי האהוב כל כך על כולנו. דוגמה נוספת היא הפרחים מרהיבי העין בגנים הבהאים בחיפה, שהפכו לאחד מסמלי העיר המובהקים. באופן דומה הגעה לחנות פרחים בחיפה שמציעה מגוון רחב של אפשרויות תאפשר לכם למצוא פרחים שיקנו לגינה את האופי המבוקש.

פרחים חד-שנתיים ופרחים רב-שנתיים

אחת החלוקות העיקריות של הפרחים לסוגים שונים היא בין אלה החד-שנתיים לבין אלה הרב-שנתיים. פרחים שמשתייכים לקטגוריה הראשונה מתאפיינים במחזור רבייה אחד בלבד. הם מלבלבים פרק זמן ארוך יחסית, אבל בסוף העונה הם נובלים ונדרשת כמובן החלפתם. הפרחים הרב-שנתיים נשמרים לטווח ארוך יותר, אבל תקופת הפריחה שלהם קצרה יותר. בין הפרחים בקטגוריה זו פופולריים במיוחד היסמין, הוורדים למיניהם, ההיביסקוס, ציפורני חתול והדליה. פרחים חד-שנתיים יפים במיוחד הם לוע הנזיר, כובע הארי והרקפת.

פרחים לשמש ופרחים לצל

עוד חלוקה שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים פרחים לגינה היא לאלה שאוהבים שמש ואלה שאוהבים צל. כמו כן ישנם פרחים שמגיעים לשיאם בחורף ואחרים שמלבלבים באביב או בקיץ, ואם המטרה היא גינה מאירת פנים לאורך כל השנה נדרשת היערכות מתאימה עם מספר מחזורי שתילה בכל שנה. הצבעוני למשל אוהב שמש ומומלץ לשתילה בסוף הסתיו. הפרג מתאים לשתילה באביב, רצוי במקום שבו בשעות הצהריים יש צל. שתילת אירוסים כדאי לתזמן לחורף, למקום שיש בו חשיפה חלקית לשמש. דוגמה נוספת היא כובע הנזיר שאותו שותלים בסתיו או בחורף ומעניקים לו חשיפה מלאה לשמש.

פוטנציאל ההתפשטות של כל פרח

טיפ רלוונטי נוסף לשלב תכנון הגינה הוא להתייחס גם לפוטנציאל ההתפשטות של כל פרח. ישנם צמחים "שתלטנים" שמתפרשים על פני שטח שהולך וגדל עם הזמן, בעוד אחרים יישארו בגבולות שהתוויתם להם מלכתחילה. כובע הנזיר למשל הוא צמח שתלטן שעשוי להגיע גם למקומות שבהם הוא לא אמור להיות. בכל מקרה כדאי לזכור שלטבע חוקים משלו, ועם כל הרצון לעצב גינה מדויקת, יש קסם גם בפראיות מסוימת. לחובבי המראה הטבעי מומלץ לשלב בגינה גם פרחי בר שאותם שותלים לקראת החורף, באוקטובר או נובמבר.

השקיה מדויקת

לפני ששותלים בגינה פרחים, חובה לברר את היחס שלהם למים ואת תדירות ההשקיה האופטימלית עבורם. למעשה רצוי לקבוע אזורים שבהם ההשקיה תהיה רבה יחסית ואזורים שיושקו רק פעם בשבוע, ולשתול בכל אזור פרחים שמתאימים למדיניות ההשקיה – כך שכל פרח יקבל בדיוק את כמות המים שלה הוא זקוק (השקיית יתר היא אחת הסיבות העיקריות לנבילה בטרם עת!).

ניכוש עשבים קבוע

גינה מטופחת באמת היא גינה שמצריכה השקעת זמן שוטפת. מעבר להשקיה, פעולה הכרחית אחרת היא ניכוש העשבים. עשבים לא "רק" פוגמים באסתטיות של המרחב החיצוני אלא גוזלים משאבים יקרי ערך מהצמחייה שבחרתם, ומונעים ממנה לממש את הפוטנציאל. ניכוש קבוע יעניק לפרחים תנאים אופטימליים – ולכם גינה מרשימה ונחת רבה.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!