עיצוב גינות עם דק

עיקרי הדברים:

כל מי שזכה ויש לו גינה פרטית משלו יודע שעם כל הכיף של הגינה יש לו עבודה רבה בתחזוקה של הגינה ובטיפוח העקבי שלו. ברגע שלא משקיעים בגינה, לא דואגים לו ולא עושים בו את כל מה שצריך, התוצאה היא גינה שמצמיחה קוצים, גינה שהופכת מהר מאוד למקום מרבץ לבעלי חיים וכזה שממש לא כיף לצאת אליו, לבלות בו וליהנות מהשהות במקום.

אחד הדברים שהרבה אנשים בוחרים לעשות בגינות שלהם אלו הם עיצובים עם דק.

הדק הוא חומר מדהים אשר בעזרתו ניתן להגיע לביצועים מרהיבים ולתוצאות מרשימות במיוחד של ריצוף עץ עדין ונוח מאוד לשימוש.

למה דק?

למה בעצם כדאי ללכת דווקא על הדק?

הדק הוא חומר עדין מאוד, קל ונוח ליישום וכזה שמתמזג היטב עם כל מה שכבר יש לכם בגינה.

הדק הוא בעל מראה טבעי, נוח ונעים לעין שישתלב מעולה בכל נוף של גינה. מעבר לך מדובר בחומר שמתאים מאוד למזג האוויר הישראלי, זאת בתנאי כמובן שהוא נעשה בצורה מקצועית ונכונה תוך הקפדה על כל הכללים להכנת עץ לחיפוי. כי העץ כמו שהוא לא יכול לתת מענה אם הוא לא יהיה מצופה, צבוע, מחוטא ומוכן לצורך תפקידו העתידי, להיות בגינה הפתוחה והחשופה לכל פגעי מזג האוויר.

איזה סוג של דק כדאי לבחור?

בקטגוריה הזו של הדק יש מגוון גדול של אפשרויות וקשת רחבה למדי של סוגי אריחי דק אשר בעזרתם ניתן להגיע לתוצאות ולתוצרים הרצויים. 

תמיד חשוב להתאים את הדק בהתאם לכל מה שכבר יש בגינה וכמובן לאזור בו היא ממוקמת. כי גינה שהיא חשופה במיוחד לשמש הקופחת או כזו שהיא נמצאת באזור עם הרבה משקעים, מחייבת בחירה בדק עמיד במיוחד שיהיה מסוגל לשרוד את כל אלו בצורה טובה.

לעומת זאת, גינה שהיא באזור מוצל לא תחייב בחירה כל כך בררנית ומושקעת.

סוגי הדק הנפוצים

בין סוגי הדק הנפוצים, אנחנו מכירים את האפשרויות הבאות:

  • דק מעץ אורן – הדק העשוי עץ אורן הוא אחד הדקים הנפוצים והמוכרים ביורת בישראל. האורן הוא עץ הכי פחות מפונק והוא מאפשר יישום שלו בכל מקום כמעט בלי כל חשש מפני פגיעה מהשמש, הגשם או הקור. עם זאת חשוב להכין את הדק לפני היישום כדי שהוא אכן יחזיק מעמד.
  • דק מעצי במבוק – יש הרבה אנשים שאוהבים דווקא את הבמבוק. הבמבוק הוא עץ מאוד עדין ונעים והוא משמש למטרות שונות בגינה. לא תמיד אפשר יהיה ליצור את הדק מעץ במבוק כי הוא אל היהי מוצלח למטרה זו.
  • דק מעץ איפאה – יש מי שיעדיף את עץ האיפאה היות והוא יש לו את היתרונות שלו. גם כאן חשוב לוודא התאמה של העץ למטרה כדי להבטיח שימוש פרקטי ונוח.
אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!