כריתת עצים בקריות

עיקרי הדברים:

כריתת עצים היא תהליך מורכב מאוד שכן הוא כולל פן בטיחותי ופן חוקי. לא הרבה יודעים, שבישראל רוב העצים הם עצים מוגנים. למעשה כל עץ שגובהו עולה על 1.3 מטרים והיקף הגזע שלו הוא לפחות 20 סנטימטרים נחשב לעץ מוגן וכריתתו מצריכה אישורים מתאימים. מדוע יש לבצע כריתת עצים בקריות וכיצד זה בכלל אפשרי? על כך נרחיב במאמר הבא.

כיצד מתאפשרת כריתת עצים בקריות?

כפי שציינו קודם- כל העצים בישראל שגובהם עולה על 1.3 מטרים והיקף הגזע שלהם הוא לפחות 20 סנטימטרים נחשבים לעצים מוגנים. לכן, על מנת לבצע כריתת עצים מוגנים בקריות יש לקבל אישור מתאים מפקיד היערות העירוני. יש לפנות לפקיד היערות האזורי מטעם קק"ל ולנמק את סיבת הכריתה. בין היתר יהיה עליכם לשלם את האגרות בהתאם. בדרך כלל זו לא בעיה לקבל אישור כזה ולכן חשוב מאוד לפעול על פי החוק ולא לבצע כריתת עצים בקריות ללא אישור שכן זה יכול להוביל לקנסות גבוהים מאוד.

מלבד הדרך שפירטנו לקבלת האישורים, עיריית קריות מאפשרת דרך נוספת להגשת הבקשה דרך האינטרנט של העירייה. כך תוכלו להגיש את הבקשה בקלות. לאחר ששילמתם את האגרה והבקשה אושרה תוכלו לבצע כריתת עצים בקריות.

 

מדוע יש לבצע כריתת עצים בקריות?כריתת עצים בקריות

לעצים יש יתרונות רבים- הם יפים והופכים את השכונות שלנו ליפות יותר ונעימות, הם מספקים לנו צל, הם מספקים פירות, הם מספקים חמצן בתהליך הפוטוסינתזה ועוד. אז למה צריך בכלל לכרות אותם? יש מקרים מסוימים שמצריכים כריתת עצים-

כריתת עצים בעקבות מחלה

לעצים יש מחלות שונות שיכולות לפגוע בהם ובסופו של דבר אף לגרום למותם. לדוגמא, כאשר מדובר בעצי דקל, אחת המחלות הנפוצות היא חדקונית הדקל. מדובר במזיק שפוגע בעצי הדקל ויכול להרוג אותם. במקרה שהעץ נגוע, קשה מאוד לתקן את המצב. לכן, על מנת למנוע נזקים נוספים, או את התפשטות המחלה לעצים אחרים, במקרים מסוימים הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לכרות את העץ החולה.

כריתת עצים למניעת סכנות

עצים יכולים להיות מרשימים מאוד ולהתנוסס לגבהים. מצד אחד זה מרשים אך מהצד השני, עצים שמתנוססים לגבהים חריגים מהווים סכנה רבה עבור האנשים המתגוררים בסביבתם. עצים גבוהים מדי יכולים לגרום לסכנות לקווי החשמל, או לקרוס על בתים, רכבים ואפילו על אנשים. לא תמיד ניתן לגזום את העץ ולהוריד מגובהו ולכן במקרים כאלה הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לכרות את העץ.

כריתת עצים בגלל מזיקים

זו סיבה פחות נפוצה בעצים רגילים ויותר נפוצה בעצי פרי בכלל ובעצי תמר בפרט. לעתים העצים מושכים מזיקים רבים. עצי פרי מגדלים פירות מתוקים, ובכלל כל עץ יכול לספק מחסה והגנה למזיקים שונים כמו עכברים, עטלפים, נחשים ועוד. המזיקים הללו יכולים לבנות בתים בקרבת העץ, שכן הוא מספק להם מזון ומחסה. כך הם יתרבו ובסופו של דבר זה יכול להיות מפגע תברואתי חמור מאוד. לכן, חשוב מאוד לתחזק עצים באופן קבוע ולגזום אותו. אך ישנם מקרים בהם התוצאה הטובה ביותר היא לבצע כריתה של העץ.

 

כיצד מתבצעת כריתת עצים בקריות?

כריתת עצים צריכה להתבצע בהתאם לחוקים ותוך שמירה מקסימלית על ביטחון הסביבה. כריתת עצים בקריות חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע שמוסמכים לעבודה זו ויודעים לעבוד בגובה. ישנם מספר שלבים לכריתת עצים בקריות-

1.     אישור- כפי שהזכרנו קודם, על מנת לבצע כריתת עצים בישראל בכלל ובקריות בפרט יש לקבל אישור. לכן זהו השלב הראשון- להגיש בקשה לפקיד היערות של קק"ל ולקבל את האישור.

2.     בחירת איש מקצוע- שלב בחירת איש מקצוע הוא שלב חשוב מאוד שיש לשים עליו דגש על מנת לבחור באיש מקצוע מנוסה ומקצועי שיבצע את העבודה תוך שמירה על בטיחות. חשוב לבדוק כי לאיש המקצוע יש את הכלים המתאימים לכריתת עצים. כמו כן, מומלץ לוודא כי איש המקצוע מחזיק ברישיונות מתאימים (הן של כריתת עצים והן של עבודה בגובה), ושהוא מספק ביטוח למקרה שכריתת העצים תגרום לנזקים. לאחר שבחרנו את איש המקצוע נתאם איתו את מועד הכריתה.

3.     כריתה- השלב השלישי הוא שלב הכריתה בפועל. לאחר שקיבלנו את האישורים, בחרנו את איש המקצוע וקבענו את מועד הכריתה הגיע הזמן לכרות את העץ. לצורך ביצוע הכריתה איש המקצוע יצטרך לוודא כי השטח פנוי (הן מחפצים והן מאנשים) ולתכנן את התהליך. לאחר שברור לאיש המקצוע שהכריתה לא תפגע באיש הוא יכרות את העץ.

4.     פינוי- השלב האחרון והלא פחות מורכב הוא שלב הפינוי. בדרך כלל שאריות של עץ הן כבדות ומסורבלות ויכולות להוות סכנה ולגרום לנזקים שונים. בדרך כלל הפינוי יתבצע על ידי כלים מתאימים.

 

כמה עולה כריתת עצים בקריות?כריתת עצים בקריות

אין תשובה חד משמעית למחיר של כריתת עצים כיוון שהמחיר נקבע על פי גורמים שונים כמו כמות העצים שיש לכרות או גובה העצים. כמו כן לסוג מנוף הסל שיש להשתמש בו ולגישה למקום העץ. לכן, אם אתם רוצים לבצע כריתת עצים בקריות, מומלץ לברר את הפרטים הללו וכך לקבל הצעת מחיר מדויקת לכריתת העץ שלכם.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!