איך לטפל בגינה ביתית עם כלבים?

עיקרי הדברים:

ישראלים רבים חולמים על בית פרטי עם גינה סביבה או לחלופין דירת גן. לאחר מגפת הקורונה הרצון הזה הפך להרבה יותר משמעותי והצורך במרחב בימים של סגר, דרבן רבים למכור את דירתם ולרכוש דירה אחרת שיש בה אפשרות לצאת לאוויר הצח גם בימים של סגרים. כאשר למשפחה יש גם כלב, זה לא תמיד שילוב אידאלי כיוון שלא אחת יש מצבים שבהם כלבים הורסים את הגינה. לכן יש צורך בהיערכות מיוחדת הקשורה לשילוב זה כיוון שאנשים משקיעים רבות ממרצם ומממונם כדי שתהיה להם גינה יפהפייה ומטופחת וזה מאד מתסכל כשהכלב האהוב הורס אותה.

אחת האופציות המועדפות היא להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הגינון כדי לתכנן יחד את נראות הגינה ואת ההקמה של אביזרים מיוחדים אשר ימנעו את הרס הגינה. לאנשי המקצוע יש ידע וניסיון רב והם מכירים את כל האפשרויות החדשות והמתאימות ביותר למטרה זו. בהתאם לגודלה של הגינה ולמבנה הגיאומטרי שלה מתככנים יחד את פינות החמד בה. היכן תהיה גינת ירק, גינת פרחים וצמחים, שטח של עצים וגם פינת אירוח, פינת מנגל ועוד.

 

מתחם כלבים בגינה

האופציה הטובה ביותר היא להקצות שטח ייעודי עבור כלבים ביתיים. זה יהיה שטח מגודר שהוא מגרש המשחקים הפרטי. שם הכלב יוכל להשתולל עם משחקים ואביזרים שונים ובמקביל מאלפים אותו לא לפלוש לשטח האחר של הגינה.

 

הגנה על צמחים וגינות ירק

הכלבים אוהבים לשכב על הצמחייה כדי לקרר את גופם בימי הקיץ החמים ולכן כל הצמחים נוטים כלפי מטה ונהרסים. מעבר לכך במקומות שיש גינת ירק הם הורסים את הערוגות ואת הגידולים. הפתרון לכך הוא הקמה של גדרות אשר תוחמות את השטחים של הפרחים, הצמחייה וגינת הירק וכך הם לא יכולים להיכנס פנימה. זה מתאים גם למקומות שיש בהם בריכות נוי וכך מגנים גם על המקום היפהפה וגם על הדגים והצמחייה בתוך בריכת הנוי כמו נופר וגם הצמחייה שמסביב. בגינות שיש בהן גם מדשאות מניחים רשתות מתכת על גביהם. בדרך זו הכלבים אינם עולים על הדשא וכך האיכות והיופי של הדשא לא נפגעים.

 

חפירות של כלבים בגינות

אחת הבעיות המשמעותיות ביותר היא הנזק שיוצרים כלבים כשהם חופרים בורות בגינות. יש כמה השערות מדוע הם חופרים וכנראה זה קשור לרצון שלהם להתקרר כיוון שהחול הוא חומר מבודד. אך כיוון שההרס הוא לעיתים עצום בעלי הבתים בוחנים כמה אופציות כדי לעצור תופעה זו. הכלבים גם מחביאים בבור חפצים ולכן הם חופרים שוב ושוב כדי למצוא אותם.

אחת הדרכים היא לגדר את הגינה, להניח רשת מתכת במקום זה או לחלופין בלון שהוא מנופח ומלא במים. הבלון מרתיע אותם מאד ויש סיכוי שעובדה זו עם אילוף מתאים, יעצרו תופעה מזיקה זו.

נכתב בשיתוף https://www.wisedog.co.il

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!