התקנת דשא סינטטי

עיקרי הדברים:

דשא סינטטי הפך להיות חלופה איכותית, יפה וגם שימושית למשטחי הדשא שנמצאים בשטחים של גינות וחצרות פרטיים וגם ציבוריים. אם אתם שוקלים להוסיף משטחי דשא ירוקים, פסטורליים ונעימים לחצר ביתכם – הדשא הסינטטי יהיה הפתרון המומלץ ביותר של צוות דפים ירוקים. אז למה דווקא דשא סינטטי? נענה על כך ועוד שאלות בהמשך.

התקנת דשא סינטטי

כל מה שרציתם לדעת על התקנת דשא סינטטי

התקנת דשא סינטטי כרוכה במגוון פרמטרים שונים, שאלו המשפיעים לרוב על העלות הסופית של ביצוע העבודה. כדי שתהיו בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה, ריכזנו כמה שאלות מרכזיות בהקשר של דשא סינטטי עליהן נענה בהרחבה כדי להבהיר את כל מה שצריך לדעת בנושא.

 דשא סינטטי איכותי

מהו בכלל דשא סינטטי?

מדובר על משטח דשא מלאכותי שנראה ומרגיש כמו דשא, כאשר למעשה הוא מיוצר מסיבים סינטטיים רבים המקנים לו את המראה והתחושה של כר דשא טבעי. קיימים סוגים שונים ורבים של דשא סינטטי, כשכל אחד מהם בעל תכונות אחרות כמו גוון צבע, אורך וצפיפות סיבים ועוד.

מדוע כדאי להתקין דשא סינטטי?

לא רק בגלל שזה יפה, אלא בגלל עוד כמה יתרונות משמעותיים אחרים כמו תחזוקה קלה וגם עלות נמוכה יחסית, בהשוואה לעלויות התקנה / שתילה של דשא טבעי. בגלל ששתילי הדשא הינם צמחים, הם דורשים תחזוקה בהתאם הכוללת השקיה מבוקרת בשעות קבועות, גיזום שוטף ומניעת מזיקים. הדשא הסינטטי לעומת זאת עשוי מסיבים סינטטיים, ולכן הוא איננו דורש תחזוקה רבה כמו צמח הדשא.

היכן ניתן להתקין את הדשא הסינטטי?

הדשא הסינטטי מהווה מעין כיסוי אסתטי ונעים למשטחים הנמצאים מחוץ לבית, ממש כמו ששטיח משמש לעיצוב הפנים של חללי הבית. כיוון שמדובר במשטח העשוי חומר סינטטי ולא מתכלה, ניתן להתקין אותו במגוון אזורים הנמצאים בחוץ וזקוקים לכיסוי כמו על דק במרפסת חיצונית, אריחי ריצוף, בטון, משטחי חול וכמובן גם ישירות על קרקע טבעית. יש לזכור כי תהליך ההתקנה משתנה בהתאם לסוג המשטח המיועד ליישום הדשא, דבר העשוי להשפיע על עלות התקנת דשא סינטטי.

כיצד לבחור דשא סינטטי איכותי?

כאמור, קיימים סוגים שונים ורבים של משטחי דשא סינטטי, כאשר לכל אחד מהם יש מאפיינים שונים המשפיעים על איכותו של הדשא. מאפיינים אלו כוללים שלושה דברים – צפיפות הסיבים הסינטטיים, הגובה שלהם וסוג החומר ממנו הדשא הסינטטי עשוי. למעשה ככל שצפיפות הסיבים גבוהה יותר וכן גם אורכם, כך יהיה מדובר במשטח דשא איכותי יותר. כדי להבטיח עמידות גבוהה יותר של הדשא שמותקן בחצר, מומלץ לבחור משטח העשוי מחומר הפוליאתילן שהינו אקולוגי ועמיד בכל תנאי אקלים, אנו ממלצים להתייעץ עם אנשי מקצוע כגון גננים על מנת לבחור את סוג הדש המתאים ביותר.

מהם המחירים של התקנת דשא סינטטי?

עלויות ההתקנה של הדשא הסינטטי נעות בטווח רחב של מחירים, כאשר מפרמטרים כמו איכות וסוג התשתית הקיימת משפיעים לרוב על המחיר הסופי של ההתקנה. מחיר התקנה של משטח דשא על קרקע טבעית ינוע בין 80-120 ₪ למטר רבוע, כאשר עלות זו כוללת את עבודת ההתקנה והכנת התשתית. התקנת דשא סינטטי על ריצוף לעומת זאת, תהיה יותר זולה ותעמוד על טווח מחירים של 30-60 ₪ לכל מ"ר.

האם ניתן להתקין דשא סינטטי לבד?

כן, אך לא מומלץ. תהליך ההתקנה כרוך במגוון פעולות כמו הכנה מקדימה של הקרקע, ניקוי כל המשטח ומריחת דבק ייעודי באופן שווה שימנע תזוזות של הדשא. בנוסף חשוב גם להקפיד על יישום איכותי של החיבורים והגימורים של משטח הדשא, כאשר חוסר דיוק בתהליך עלול לפגוע בעמידותו ואיכותו של הדשא הסינטטי.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!