איך ניתן להסיר שורשים שצמחו בביוב הביתי?

עיקרי הדברים:

הסרת שורשים שחדרו לביוב הביתי זו פעולה שיש לבצע בדחיפות. אם תמתינו ותיקחו את הזמן, השורשים ימשיכו לגדול בתוך הצנרת, מה שעלול לגרום לנזק עצום לצינורות וגם לסתימות והצפות חמורות.

איך מסירים שורשים בביוב, איך בכלל השורשים מגיעים לשם וגם כמה עולה לנקות שורשים בביוב באמצעות חברה מקצועית? – הנה התשובות.

 

שורשים בצינור הביוב – מה הבעיה עם זה? וכיצד הם מגיעים לשם?

שורשי עצים הם מאוד חזקים ומסוגלים לצמוח בצורה רחבה מתחת לאדמה ולהשתלט על סביבת העץ הקרובה. כך שאם יש בקרבת העץ מבנה כלשהו עם צנרת ביוב, השורשים מסוגלים בסופו של דבר לחדור לתוך הצינורות ולחסום אותם בצורה מאוד קשה.

עוד סיבה שגורמת לשורשי עצים לחדור לתוך צינורות הביוב היא הצפה שנגרמת בקרבתם.

כל צינורות הביוב באשר הם, אך במיוחד אלו העשויים מבטון או מחרס, יכולים עם הזמן לדלוף וכאשר הדבר מתרחש, שורשי העצים מבחינים ברטיבות ומכוונים את עצמם לכיוון מקור המים.

במצב זה השורשים מתחילים להפעיל לחץ על הצינורות, סודקים ואף שוברים אותם וגדלים לתוכם. התוצאה היא צינורות שבתוכם גדלים פרא שורשים מאוד צפופים עד החסימה הבלתי נמנעת וההצפה שבעקבותיה בשל מים שמנסים לעבור ללא הצלחה.

 

איך מסירים שורשים מצינורות הביוב?

הסרת שורשים שחדרו לביוב הביתי היא לא עניין של מה בכך ומחייבת התערבות של אנשי מקצוע.

הפתרון האידאלי הוא באמצעות ביובית עם צינור לחץ מים גבוה ודיזות מיוחדות והנה שלבי התהליך:

  • אבחון – ראשית כל יש לוודא כי אכן מדובר בסתימה על רקע חדירת שורשי עצים לצינורת הביוב. לשם כך מחדירים לצנרת מצלמה זעירה שמראה בוודאות את מיקום הסתימה, הגורם לה ומידת המורכבות שלה.
  • הכנת הכלים – בשלב הבא אנשי המקצוע קובעים את עוצמת לחץ המים הנדרשת לסילוק הסתימה על ידי הביובית ובוחרים את הדיזה המתאימה ביותר לריסוק וקיצוץ השורשים. בנוסף נבחרים עובי ואורך הצינור הדרושים על מנת להגיע עד לחסימה ולעמוד בעומס לחץ במים.
  • הפעלת הכלים – כעת הביובית מתחילה להזרים מים בלחץ גבוה דרך הצינור, וביחד עם תנועת הדיזה, השורשים מנוסרים, מקוצצים ומרוסקים.
  • סילוק השורשים – בשלב הבא מפעיל הביובית מזרים מים בצינורות ולמעשה דוחף את פסולת השורשים לכיוון פתח ביוב קרוב או מערכת הביוב הראשית שאינה יכולה להיסתם עקב קוטר הצינורות הגדול שלה.
  • ניקוי – בשלב האחרון ראש הדיזה מוחלף בראש אחר מגביר לחץ וכל צינור הביוב עובר ניקוי קפדני שמחזיר אותו לתפקוד מלא.

כמובן שאם בשלב האבחון מגלים ששורשי העצים גרמו לנזק חמור לצינורות, כגון שבר גדול, יש לתקן את הנזק. חברה מקצועית תדע לבצע גם את זה, בדרך כלל מתוך הצינור וללא גרימת נזק נוסף וזאת על ידי רובוט שנשלט מרחוק.

כמה עולה להסיר שורשים מהביוב בגינה או בחצר? מחיר עבודת חיתוך וניקוי שורשים שצמחו בביוב הביתי תלוי בכמות השורשים ועד כמה מדובר בסתימה מורכבת שקשה להסיר, מה שישפיע גם על סוג וגודל הביובית הנדרשת.

 

האם ניתן להסיר שורשים מהביוב לבד?

ישנן כל מיני שיטות שבאמצעותן ניתן לפתוח סתימות ביוב בבית וביניהן:

  • שימוש בפומפה ידנית או חשמלית.
  • החדרת חוט ברזל אל תוך צינורות הביוב ושחרור הסתימה.
  • שימוש בחומרים כימיים על מנת להמיס את הגורם החוסם.

האם חומרים לפתיחת סתימות ביוב יעשו את העבודה במקרה של חדירת שורשים לביוב? החומרים הללו יכולים לעזור במקרים קלים בלבד, במקרים קשים יותר כנראה שתצטרכו שירותי ביובית.

ומה לגבי שאר השיטות שציינו? גם הן לא ממש יעזרו כי הן לא מאפשרות להגיע אל החלקים הרחוקים יותר של הצנרת, אליהם חודרים השורשים.

לכן, על מנת לבצע ניקוי שורשים בביוב שבגינת הבית, מומלץ לפנות אל קבלן ביוב מורשה שמספק שירותי ביובית.

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!