הדברת עשבים וחרקים בגינה – איך עושים זאת?

עיקרי הדברים:

גינה מטופחת ומלבלבת היא מקור לנחת רבה ולרגעים של הנאה, לבד או עם בני המשפחה או חברים טובים. מצד שני, החצר עלולה להתמלא גם בחרקים ובעשבים, שיפגעו ביכולת ליהנות ממנה. במקרים אלה נדרשת הדברה, וההמלצה היא על טיפול מקצועי שיבטיח גינה נקייה לחלוטין מכל המזיקים הפוטנציאליים.

 

המועד הנכון עבור הדברת עשבים

עשבים גוזלים משאבים יקרים מהצמחים האהובים עליכם ועלולים למנוע מהם להתפתח כראוי. בנוסף, אלא אם כן אתם מעדיפים גינה בעלת אופי פראי ואולי אפילו כזו שנראית קצת מוזנחת, העשבים פוגעים באסתטיות של המרחב. בפרט מזיקים העשבים הרב שנתיים – למשל קיסוס או שינן שורש – שללא טיפול מתאים ישתלטו בהדרגה על עוד ועוד שטחים בחצר.

הדגש העיקרי עבור הדברת עשבים הוא תזמון מדויק. עבור עשבים שצומחים בסתיו ובחורף – ובהם למשל נזמית לופתת וקיסוס לבן – כדאי לרסס בתחילת העונה הקרה. במקרה של עשבי קיץ, לדוגמה ריג'לה או חלבלוב, הטיפול יתבצע כשהטמפרטורות מתחילות לעלות. בכל מקרה חשוב לבחור יום שאין בו רוח חזקה וגם לא גשם, על-מנת שחומר ההדברה לא יתפזר בכל הגינה אלא יתמקד בעשבים בלבד. באופן דומה חובה לרסס אך ורק את העשבים הבעייתיים ולא את האזורים שבהם ישנם צמחים רצויים.

 

הדברת נמלים אדומות – בשעה מוקדמת

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של החרקים שמגיעים לגינות הוא הנמלים האדומות. חרק זה, שמוכר גם כנמלת אש, עלול לעקוץ וממש להכאיב, ולכן חשוב להעלים אותו מהחצר. הדרך האפקטיבית ביותר היא פיזור פיתיונות מורעלים בצורה של גרגרים. הפיזור יתבצע בשעת בוקר מוקדמת, ולפני ההדברה חשוב להימנע מהשקיה במשך 48-72 שעות כדי שהרעל יהיה אפקטיבי. מדביר אחראי יחזור כעבור שבועיים-שלושה לוודא שכל הנמלים האדומות נעלמו, ואם לא – יפזר מנה נוספת של פיתיונות.

 

הדברה ירוקה נגד ערצבים

ערצבים לא עוקצים ולמעשה לא פוגעים כלל בבני אדם, אבל הנזק שהם גורמים לצמחים ובפרט לדשא גדול מאוד. שיטות הפעולה האפשריות הן פיזור רעל וריסוס, ועל-מנת לא לפגוע בחרקים שכן יש להם תרומה לגינה מומלץ להשתמש בחומרים אורגניים במקום בהדברה כימית.

למעשה באופן עקרוני כשמתבצעת הדברת מזיקים בגינה מומלץ להעדיף פתרונות ירוקים, כלומר כאלה שהם ידידותיים לסביבה. הדברה ירוקה לא מזיקה לצמחיה שבחצר ולא חושפת את בני האדם שמבלים בגינה לכימיקלים בעייתיים – וגם כך מצליחה לעמוד במשימה ולהעלים את העשבים השוטים והחרקים המזיקים.

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!