החלפת צנרת ביוב – לשם מה וכיצד עושים את זה?

עיקרי הדברים:

 

כל מבנה, מגורים או אחר, מתבסס על שתי מערכות עיקריות, מערכת חיצונית, על פני השטח, ומערכת פנימית, כזו המותקנת בתוך הקירות או מתחת למרצפות. באופן טבעי, הפריטים השייכים למערכת החיצונית הם הרבה יותר קלים לתיקון והחלפה, לעומת זאת החלפת חלקים מהמערכת הפנימית, היא תהליך הרבה יותר מורכב המחייב עבודה של אנשי מקצוע מנוסים.

דוגמא טובה לכך היא החלפת צנרת ביוב. מדובר על תהליך שלא מתבצע לעיתים תכופות, אך כשהוא נדרש, הרי זה הכרחי להזמין אנשי מקצוע שיבצעו את התהליך על מנת שנוכל ליהנות מעבודה ותוצאות איכותיות. החלפת צנרת ביוב מחייבת אבחון מדויק של המצב הקיים והחלפה יסודית ומהירה של המערכת הישנה בחדשה.

לפני שנסביר מתי, למה ואיך עושים את זה, צריך לומר, לא מדובר בתהליך שכיח. צנרת ביוב יכולה להחזיק מעמד עשרות שנים, ובמקרים רבים ייתכן מאוד שגם לעולם לא נצטרך להחליף אותה. העניין הוא, שאנחנו אף פעם לא יכולים לדעת מתי נידרש לכך. כמובן שזה יהיה יותר שכיח להחליף צנרת ביוב ישנה מאשר צנרת ביוב חדשה.

 

מתי ולמה מחליפים צנרת ביוב?

הצורך לבצע החלפת צנרת ביוב נובע מהעובדה שישנה תקלה בצנרת הקיימת שאיננה מאפשרת עוד להשתמש בה. זה יכול להיגרם כתוצאה מחדירה של שורשים אל תוך הצנרת אשר יוצרת שבר, חתך, סדק או כל בלאי אחר שמונע אפשרות להשתמש בצנרת בצורה תקינה. כמו כן, זה יכול להיווצר כתוצאה מחסימות שונות, חוזרות ונשנות, אשר כבר לא ניתנות לתיקון ולכן יש להחליף את הצנרת כולה.

ייתכן מצב, בו יהיה צורך להחליף חלק מסוים מהצנרת ולא את כל המבנה, אך על מנת לחדש אותה לגמרי ולאפשר שימוש אפקטיבי, יהיה נכון יותר לבצע תיקון כולל והתקנת צנרת חדשה במבנה. לפני שבוחרים לנקוט בקו כזה, יהיה נכון להשתמש באמצעים שונים לצורך אבחון המצב, בין היתר באמצעות צילום צנרת ביוב, בשביל לאתר את מקור הבעיה ולדעת כיצד להתמודד איתה.

 

איך מבצעים את ההחלפה?

בשביל להחליף צנרת ביוב, יש לבחון כאמור איפה מקור הבעיה ואז להחליט האם לבצע את ההחלפה מבחוץ או מבפנים. ייתכן מאוד שיהיה צורך להתקין צנרת חלופית לזמן קצר, עד שהצנרת החדשה תוקם, זאת על מנת שיהיה ניתן להשתמש במבנה בזמן זה.

ההתקנה של הצנרת החדשה תהיה במקום בו מותקנת הצנרת הישנה, שכן הבסיס כבר קיים. יהיה אפשר להחליף כל חלק מהצינורות עד אשר תושלם ההחלפה. במקרים מסוימים, כאשר הצנרת נמצאת עמוק באדמה, אזי שיהיה צורך לחפור אותה בשביל שיהיה ניתן להגיע אליה.

תהליך זה יתבצע באמצעות ציוד מכני מתאים וכמובן באמצעות אנשי מקצוע שמתמחים בכך, ויודעים כיצד להתקין את הצנרות החדשים במקום המתאים.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!