כיצד תדעו מהו הסילר הנכון בשביל להכין את גג הבית לחורף?

עיקרי הדברים:

בואו נודה בזה, החיים במדינת ישראל אינם כוללים ימים רבים של גשם. עם זאת, כיוון שגגות ביתנו הם אחד מהאזורים החשופים ביותר, חשוב מאוד לנקוט באמצעי הגנה רגע לפני שמגיע היורה הראשון. אחת הדרכים היעילות ביותר להגן על הגג מפני נזקי מים ו/או חום היא לאטום אותו. איטום ראוי יתבצע באמצעות סילר. מאמר זה עוסק בכל מה שחשוב שתדעו על סילרים. 

מהו סילר? 

סילרים משמשים לאיטום משטחים בעלי יכולת ספיגה. הם מייצרים מעין שכבת הגנה שתגן עליהם מפני נזקים שעלולים להיווצר כתוצאה ממגע עם חומרים שונים, כמו מים, שמן ועוד. איטום באמצעות סילר משמש בעיקר לאיטום רצפון בטון, סוגי שייש שונים ואבן. משטחים מסוג זה הם בעלי יכולת ספיגה, כך שנוזלים ושומן בהחלט יכולים לחדור לתוכם וליצור כתמים, לגרום לנפיחות ולנזק חמור לחומר. ניתן להשתמש בסילר על גבי חלקו החיצוני של הבית ועל יסודותיו, במיוחד לפני חודשי החורף הגשומים, שכן סילרים נועדו לאטום מפני לחות, שומנים ומזהמים אחרים. כמו כן, ניתן להשתמש בסילר למריחה על שייש למשל, כך תהיו בטוחים שהוא מוגן לאורך שנים.

אילו סוגים של סילר קיימים?

תוכלו למצוא כיום סוגים שונים של סילרים, כאשר כל אחד מהם כולל תכונות ייחודיות לו. לאור זאת, חשוב מאוד לבחור בסילר המתאים לסוג החומר אותו תרצו לאטום. חלק מהסילרים, למשל, יכולים לשמר את המראה הטבעי של החומר, בעוד שאחרים יכולים ליצור על שכבתו העליונה מעין מראה רטוב. ישנם סילרים שיכולים גם לשנות מעט את הגוון הטבעי של החומר. לחלק מהסילרים יש גם תכונות מיוחדות, כמו אלו המונעות החלקה. 

על מנת להתאים את הסילר לסוג החומר, הקפידו לבחור סילר שיתאים גם לסוג החומר, וגם לתנאים היומיומיים אליו ייחשף החומר. לדוגמא, אם תרצו לאטום אריחי אבן שמצפים את חלקו החיצוני של בניין מגורים, תצטרכו כמובן לבחור בסילר עמיד למים. אם תרצו לאטום שייש במטבח שלכם, בחרו בסילר עמיד לנוזלים ולשמנים, כך שיתקבל מראה אסתטי עם שכבת הגנה מעולה. 

למה חשוב להשתמש בסילר לפני הגשמים?

הסילר מגביר את עמידות החומר לנוזלים ולשמנים. הוא מעניק לחומר שכבת הגנה, שומר על המראה שלו ומקל על התחזוקה ועל הניקוי. ניתן להשתמש בסילר כאמור, גם לצורך יצירת שכבת הגנה לחומרים הממוקמים בחלק החיצוני של הבניין, כמו למשל האריחים שמחפים את הבניין, או גג הבית. 

בדיוק כפי שמומלץ לוודא רגע לפני הגעת הגשמים שמרזבי הבית אינם חסומים, כך גם מומלץ להשתמש בסילר, במיוחד לפני הגעתם של גשמים, שכן כאמור, הוא מגן מפני חדירת מי גשם אל תוך החומר ויכול למנוע רטיבויות, התפתחות של עובש, חדירת מים אל תוך הבית עצמו ונזקים נוספים. 

טיפים לשימוש בסילר

הוראות השימוש בסילרים משתנות בהתאם לסוג הסילר. להלן מספר טיפים לשימוש נכון בסילר. בשלב הראשון, הקפידו לקרוא היטב את הוראות היצרן לפני השימוש. לאחר מכן, מומלץ לפרוש ניילון סביב האזור אותו אתם מתכננים לאטום, על מנת למנוע היווצרות כתמים על משקופים, חלונות ועוד. אל תשכחו כמובן לעבוד עם מסכה, כפפות ולדאוג לאוורור החלל במשך מספר ימים ולוודא שלילדים ולחיות מחמד לא יהיה מגע עם החומר. 

בעת מריחת החומר, השתמשו במברשת או רולר. ישנם סילרים שמגיעים בבקבוק ספריי כך שניתן פשוט להתיזו על גבי המשטח הרלוונטי. על מנת שהסילר יתפס למשטח, תצטרכו לפני כן לנקות אותו היטב ולייבש אותו. מומלץ תמיד לנסות את הסילר על גבי שטח קטן, לחכות שיתבייש ולוודא שהוא אכן מתאים. לאחר מכן, מרחו או התיזו שתי שכבות והסירו שכבות עודפות לתוצאה חלקה. כל שיוותר לכם לעשות הוא לתחזק את האיטום באמצעות ניקיון המשטח על ידי חומרים עדינים. 

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!