כל מה שרצית לדעת על החלפת צילינדר בדלת!

עיקרי הדברים:

כל מה שרצית לדעת על החלפת צילינדר בדלת!

קודם כל, בואו נסביר מה ההבדל בין צילינדר ומנעול דלת?

צילינדר הוא רק חלק ממנגנון הנעילה השלם שהוא בעצם המנעול

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

המנעול זהו המכלול שנמצא בתוך הדלת והצילינדר הוא החלק שנכנס לתוך המנעול. הצילינדר הוא החלק שאליו מכניסים את המפתח.

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

צילינדר טוב יכול להחזיק שנים רבות ללא תקלות. אבל  ישנם מקרים בהם מומלץ או הכרחי להחליף את הצילינדר לדלת. ננסה למנות סיבות אפשריות להחלפת הצילינדר בדלת:

מקרים אופייניים בהם מומלץ להחליף צילינדר?

  • במעבר לדירה חדשה שנררכשה או הושכרה
  • במקרה שמפתח הדלת נגנב
  • במקרה שהקבלן לא  העביר לכם את כל המפתחות ואת כרטיס השכפול.
  • במקרה שהצילינדר לא עובד בצורה חלקה והדלת נפתחת בקושי
  • התיישנות הצילינדר – אם מרגישים שהמפתח מסתובב קשה ולא תמיד הלשונית זזה כמו שצריך, כדאי לבדוק
  • במקרה בו הדלת נפרצה ויש סיכוי שהמפתח שוכפל

התקנות / החלפות צילינדרים אופייניות [דוגמאות לעבודות שבוצעו]

  • החלפת צילינדר בדלת בית [בעת חירום] – קראתם לעזרת מכבי אש לפתיחה דחופה של דלת הכניסה לבית או דלת משרד,  כתוצאה מהפריצה בחרום, הדלת נהרסה כליל ויש צורך להחליף הדלת והצילינדר שלה.

תיאור מקרה: עקב תקלה בלחצן מצוקה היה חשש לחיי אדם. בוצעה פריצה על ידי כוחות כיבוי אש בזמן של לחצן ניתן לראות בתמונה את  הנזק הרב שנגרם לדלת. בוצעה החלפת דלת חדשה [על ידי ישראל הפורץ] בהתאמה בבית הלקוח.

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • החלפת צילינדר בעת כניסה לבית חדש או שכור – בעת כניסה לבית חדש או שכור, אין לדעת אצל מי היה המפתח של הבית שלכם ואם ישנו העתק למפתח של הבית שלכם בידיים לא רצויות. מומלץ להחליף לצילינדר חדש עם מפתחות חדשים בכניסה לבית חדש או שכור. כידוע, קבלנים מוסרים מפתחות של הבית לכל בעלי המקצוע הקשורים לטיפול בדירה: רצפים, אינסטלטורים צבעי חשמלאי, טכנאי מיזוג אויר ועוד.

בוצעה החלפת צילינדר דלת במעבר לכניסה לבית חדש. לפניי הובלת הריהוט והחפצים יקריי ערך לדירה החדשה.לבקשת הלקוח, הוחלפו צילינדרים בדלת הראשית לבית ולמחסן הדירה שבבעלות הדייר.

יש חשיבות רבה להחלפת צילינדרים בעת כניסה לבית כדי למנוע תחושה לא נעימה שיתכן שיש מפתח לדירה שלכם אצל אחד מבעליי המיקצוע או הקבלן. כך תוכלו לישון בשקט בדירה החדשה

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

החלפת צילינדר בדלת כניסה לחנות / משרד / עסקהחלפת צילינדר בדלת זכוכית בעת כניסה למשרד חדש.

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • התקנת צילינדר להגנה מירבית נגד פריצה שקיטה

מהי פריצה שקטה וצילינדר מוגן פריצה שקטה

פריצה שקטה היא פעולה מכנית שפותחת מוצרי נעילה, צילינדרים ומנעולי כספות ללא רעש וללא גרימת נזק למוצר הנעילה. הגנת פריצה שקטה מונעת גם פריצות מניפולטיביות.

פריצה שקטה מתבצעת באמצעות כלים מכניים עדינים שיודעים לאפס את פיני הצילינדר ובכך לפתוח את הדלת או את המנעול מבלי לעשות רעש או נזק.

כיום, לצערינו, נמכרים ברשת האינטרנט מכשירים שיכולים לפרוץ צילינדרים לא מוגנים וכך כל פורץ , אפילו בלתי מנוסה, יכול לפרוץ מנעולים מבלי לעשות רעש.

צילינדרים מוגניי פריצה שקטה לא ניתנים לפתיחה על ידי מכשירים יעודיים למינהם, מוגנים בפניי קומבינציות ומכשירי דיגדוג או פיקלים או שיטת הקפצת פינים (במפינג). הצילינדרים האלה יקרים יותר והטכנולוגיה שלהם מבוססת על המון פינים בזויות שונות, פינים צפים וכו'.

צילינדרים אלה ברמה מאוד גבוהה ואכותית, כוללים כרטיס בקרת שיכפול מבוקר בנוי בצורה שונה. גם בפריצה אלימה ובקידוח, מאוד קשה לפרוץ אותם. מקשה על הפורצים בפניי קידוח או שבירה.

דוגמאות לצילינדרים מוגני פריצה: צילינדרים איכותיים בעליי כרטיס בקרת שיכפול וצילינדרים מוגנים פריצה שקטה mt5 , mtl800 , קבאה , אווה ועוד.

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • החלפת צילינדר בדלת עץ – תיקון דלת עץ בעלת מנגנון בריחים ישן מאוד שלא תיפקד. בוצע תיקון של מנגנון הנעילה. לאחר ביצוע העבודה המנעול חזר לתפקד כמו חדש והלקוח מאושר !

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • החלפת צילינדר בדלת כניסה ללובי – תיקון דלת כניסה ללובי. החלפת מנגנון רגיל למנגנון רול. החלפת ידית קפיצית לידית משיכה

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • החלפת צילינדר בדלת רב-בריח – שינוי בדלת והתאמה. החלפת מנגנון ופירזול חדש בדלת פלדלת. המנגנון התקול היה דגם מאוד ישן שלא ניתן היה להשיג אפילו מארכיון.

נידרש היה לבצע שינוי בדלת עם מנגנון חדש של רב-בריח והתקנת סט פירזול פלטות כיסוי שכולל ידיות ועוד.

בוצעה התאמה למנגנון החדש כולל הכיסויים ע"י קידוח וחיתוך מפתח מתאים לאיבזור החדש

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • החלפת צילינדר בדלת פנים
  • החלפת צילינדר טרלידור – פריצת סורגים. בוצעה פריצת צילינדר לסורג טרלידור והחלפת צילינדר מתאים. בסיטואציה כזו, יש חשיבות רבה לקרוא למנעולן מקצועי בכל מצב. במקרה של מנעול לסורג , זה לא צילינדר רגיל שבנוי עם לשון מתפצלת וכשצריך לפרוץ כשהסורג או השער נעול וצריך לפרוץ צילינדר מסוג הזה .יש לייחס חשיבות רבה למקצועיות הנדרשת לפריצה במנעול מסוג כזה. אין כאן מקום לטעויות.בהנחה שמישהו ניסה לטפל בעבודה מסוג זה והוא לא מכיר ומספיק מקצועי הוא עלול לעשות נזק רב שלא יהיה ניתן לתקנו אלה רק להחליפו. היו מקרים רבים שחובבנים טיפלו בתקלות מסוג זה שהרסו ולא היה ניתן לטפל בזה אחריהם . אז ראו הוזהרתם!

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

  • החלפת צילינדר כספת
  • החלפת צילינדר בדלת אש – קודם כל בואו נסביר מהי דלת אש. ההגדרה הטובה ביותר שמצאנו לקוחה מויקיפדיה.דלת אש היא דלת שנועדה לסייע במניעת התפשטות שריפה במבנה ולאפשר לאנשים להיחלץ ממנו בקלות ובמהירות.הדלת בנויה ממתכת  ומחומרים העמידים בפני אש;   לרוב פלדה גבס וחומרים אחרים בעלי  יכולת בידוד גבוהה מאוד. הדלת כוללת שני משטחים מתכתיים משני צידיה וחלל בידוד ביניהם שתפקידו לשמור על צד אחד של הדלת קר יחסית במקרה של אש בצידה השני על מנת שאפשר יהיה לגעת בדלת. הדלת נפתחת תמיד לכיוון היציאה המהירה מן הבניין ולעיתים כוללת ידית בהלה  בצידה הפנימי כדי לאפשר לאנשים הנמלטים מהבניין לפתוח אותה בקלות.פתיחתן של חלק מדלתות האש יכולות להפעיל אזעקה שנשמעת בכל האזור או המבנה שבו התחילה השרפה, מטרת האזעקה היא "להודיע" לאנשים במבנה על השרפה ולגרום להם לצאת המבנה בהקדם האפשרי

תיקון דלת אש. החלפת סט ידיות בדלת אש שלא תפקדה כלל. לא היה ניתן לפתוח הדלת לאחר טריקה שלה.

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

קישור לסרטון וידאו ביוטיב באדיבות ישראל הפורץ

  • החלפת צילינדר בדלת בהלה – החלפת סט קומפלט של מנעול תקול וידית בהלה שלא מתפקדת. הסט הקודם עשה בעיות מכיוון שזו מסעדה עם המון תנועה של לקוחות שפותחים וסוגרים הדלת מיליון פעמים ביום. החלפת מנעול חיצוני וידית בהלה.  בוצעה החלפת והתאמה לסט חדש, בדגם שנבחר כמותג

מנעולן מומחה לדירות ופריצה לרכב

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!