מה חשוב שיהיה בגנן שתבחרו?

עיקרי הדברים:

כל מי שיש לו גינה ביתית יודע להעריך את מה שהיא נותנת – אוויר פתוח, שקט ומרחב. עם זאת, גינות יש לתחזק וגם כאשר מדובר על גינות קטנות, העבודה בהן מרובה. מה כוללת עבודתו של גנן, באילו חומרי גלם הוא עושה שימוש ואיך בוחרים אותו? הכנו עבורך מדריך למציאת הגנן המושלם. 

 

מה כוללת עבודת הגינון? 

עבודת הגינון מותאמת בכל מקרה לגופו, שכן לכל גינה צרכים משלה. יש גינות עם דשא רב אותו יש לתחזק, יש גינות עם הרבה צמחיה ושיחים ויש גינות עם פרחים רבים. בכל אחד מהמקרים הגנן מתכנן באופן מדויק כיצד יפעל, סדר הביקורים יכלול את ניקוי העשבייה והעלים, את גיזום הענפים והשיחים, את בדיקת כל מערכות ההשקיה וכמובן את כיסוח הדשא. בדרך כלל שכירת שירותי גינון תכלול ביקור קבוע של הגנן, אחת לשבועיים או אחת לשבוע על פי הצורך. 

 

בחירת גנן עם ביקורות טובות 

כאשר בוחרים גנן לבית יש לבחון קודם כל את הביקורות עליו. כל גנן היום מחזיק בדף פייסבוק, אינסטגרם או אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא ביקורות והמלצות של גולשים שונים שעשו שימוש בשירות שלו. ככל שיש יותר ביקורות טובות, כך ניתן ללמוד שמדובר על גנן מוכר, פעיל וגם מוערך. 

 

אפשרויות תשלום נוחות 

בעבר היה צורך לחכות לגנן בבית ולשלם לו במזומן עבור העבודה, אך ימים אלו כבר מזמן עברו וכיום מקובל לשלם לגננים ולאנשי שירות בכלל גם באשראי. היה נהוג בעבר שרק עסקים פיזיים מחזיקים בשירותי סליקת אשראי אך כיום בעלי שירות רבים בוחרים להרחיב את האפשרויות הדיגיטליות שלהם. כך יכול גנן לספק חשבונית ירוקה ולקבל תשלום באשראי, דבר שמקל על הלקוח עצמו ומספק לו עוד אפשרויות תשלום, נוחות יותר ואף מרחוק. 

 

שימוש בחומרי גלם

כאשר בוחרים בגנן כדאי לשים לב לנושאים כמו שימוש בחומרי גינון. יש גננים שיעשו שימוש בחומרים מוזלים והדבר ישפיע על מצב הגינה. עם זאת, גננים רבים עושים שימוש בחומרים איכותיים במיוחד לגינה, ובהם חומרים אורגניים כמו למשל קומפוסט ודישון שמטיבים מאוד עם הצמחייה בגינה. ניתן לשאול את הגנן בתחילת הדרך באילו חומרים הוא עושה שימוש, אלה שמשתמשים באיכותיים ישמחו לספר על כך. 

 

ניסיון בתחום הגינון 

כאשר מחפשים גנן מקצועי כדאי מאוד לבחון את שנות הוותק שלו והניסיון שלו, במיוחד כאשר מדובר על שיקום גינה או הקמתה מאפס. הקמה של גינה מצריכה ידע רב בהנחת צנרת השקיה חסכונית ויעילה, כמו גם תזמון מדויק של ממטרות ובחירת תוכנית גינון מדויקת. שיקום של גינה קיימת מצריך כלים שונים לטיפול, טיפוח וניקיון של גינה, כמו גם ניסיון רב בשיקום גינות. 

צריך לזכור שגינון הוא לא רק כיסוח דשא, הוא גם בחירת החומרים לעבוד איתם, שימוש בכלים שונים לניקיון, גיזום והבראת הצמחים והעצים בגינה והכנת התשתית המתאימה כמו גם התזמונים עבור ההשקיה. לסיכום, כאשר בוחרים גנן כדאי לשים לב לניסיון שלו בתחום, אך גם לאפשרות לשלם לו בנוחות, לשימוש שלו בחומרי גלם איכותיים וכמובן שיש לשים לב לביקורת הטובות שלו ברשת.

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!