מי מחויב להזמין בודק מזח בכל שנה?

עיקרי הדברים:

שתיית מים בכמות גבוה, במיוחד בקיץ אבל גם באופן כללי, היא דבר חשוב. גוף האדם מורכב כולו מ70% מים ולכן אנחנו צריכים להחזיר אליו את הנוזלים המגיעים לו במהלך היום בתצורה אקטיבית של שתייה והחזרתם אל הגוף. נוזלי הגוף יוצאים מאיתנו בכמות מוגברת בעיקר בימי הקיץ החמים בהם אנחנו מזיעים בכמות מוגברת ומאבדים נוזלים בקצב מהיר יותר מאשר בעונת החורף.
בואו נלמד כל מה שחשוב לדעת על מי השתייה שלנו ועל בעל המקצוע החשוב ביותר שקשור לכך!

 

מי השתיה שלנו לא תמיד נקיים

מי השתיה שזורמים לנו בצינורות ומגיעים עד לברזים של ביתנו מחויבים לעמוד בסטנדרטים גבוהים זאת בשביל לאפשר היגיינה מרבית למשתמשים ולשמור על בריאותם. העומדים בראש האחריות על מי השתייה שלנו הם משרד התברואה ומשרד הבריאות גם יחד. עוד איש מקצוע חשוב שאחראי על כך הוא בודק מזח בירושליםובכלל. אבל אליו נגיע רק מאוחר יותר. משרד הבריאות והתברואה הורידו תקנים וכללים חד משמעיים לגבי איכות המים וההרכבים השונים שלהם ואפילו יש בדיקות מזהמים מידי שנה בכל המוסדות הציבוריים, העסקיים והבתים הפרטיים ברחבי הארץ.

 

מה הסכנות בשתיית מים שלא עומדים בתקנים המקובלים?

ישנם מקורות מים שונים בהם אנחנו משתמשים לשתייה, רחצה, שטיפת כלים והבית. לא כל המים שאנחנו צורכים מגיעים ממקורות מים מתוקים כמו הכינרת. למעשה רובם לא מגיעים משם ואנחנו מטפילים מים בכדי שיהיו ראויים לשימוש. כמובן שלא כל מקור מים מכיל את אותה תרכובת המים המצויה והדרושה לשימוש בני אדם לכן המלאכה נהיית מורכבת אפילו עוד יותר. במים שלא עומדים בתקנים המקובלים יכולים להימצא חיידקים, כימיקלים, טפילי מים ושפכים שחלחלו אל תוך מקור המים וזיהמו אותו. שתיית מים מזוהמים פוגעת באדם שהכניס אותם לגופו ויכולה ליצור אצלו נזק קשה.

 

אז, מה זה מזח ואיך המוצר הזה קשור לשמירת המים נקיים?

בכדי לשמור על מצב שבצנרת הבית שלנו לא תהיה זרימה דו כיוונית נוצר המוצר שנקרא מז"ח – שהוא ראשי תיבות של מונע זרימה חוזרת. ההתקן הזה הומצא על מנת ליצור הפרדה ברורה בין מי השתייה שלנו למים משומשים שאינם ראויים לשתיית אדם.
יש כמה סוגים למכשיר וזה וכמובן שיש מי שמפקח על תקינותו ועבודתו בצורה טובה. למקצוע הזה קוראים בודק מז"ח.

 

איך אפשר לדעת אם בודק המז"ח אמין ומקצועי?

תפקיד בודק מז"ח הוא משמעותי וחשוב לבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו. בודק מזח צריך להיות מוסמך על ידי משרד הבריאות ולשאת עליו את האישור המיוחד לעסוק בהתקנה, בדיקה, טיפול והרכבה של מתקנים מונעי זרימה חוזרת שנמצאים בצנרות של כולנו.
מתקין מזח בירושלים מסתובב עליו עם האישורים המתאימים בשביל לבצע את תפקידו. בכדי לבחור בודק מזח אמין בקשו לראות את האישור שניתן לו על ידי משרד הבריאות, שאלו על הניסיון שלנו בבתים פרטיים, מוסדות ציבוריים או אפילו מקומות מסחריים כמו מפעלי יצור או מסעדות. כשהתחום לא חדש לבעל המקצוע יש לו יותר ניסיון לאבחן ולאתר תקלות מורכבות ופעילות לא תקינה של המכשיר על כל סוגיו הקיימים בשוק.
בודק מזח מוודא כי מי השתייה שלכם נקיים וראויים לשימוש.

 

לסיכום

מכשיר המז"ח הוא המצאה מעולה שמאפשרת את הובלת המים עד לבתים שלנו ואת הביטחון שהם נקיים ולא מסכנים אותנו ולמרות זאת, יש לבצע בדיקות תקינות ולוודא עמידה בסטנדרטים שקבע משרד הבריאות מעת לעת.
לרוויה!

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!