מתי עושים ניקוי בהתזת חול?

עיקרי הדברים:

התזת חול היא תהליך של ניקוי הכולל שחיקה של משטח עם חול או חלקיקים אחרים. זוהי דרך ניקוי ידידותית יותר לסביבה מאשר שימוש בכימיקלים קשים. התהליך מתחיל לעתים קרובות באמבט חומצה כדי להסיר כל צבע ישן או חלודה, ואז המשטח נשטף ומייבש. לאחר מכן, מסיר החול את הציפוי על ידי התזת חלקיקי חול עדינים או חומר שוחק אחר בלחץ גבוה. לבסוף מנקים שוב את המשטח וצובעים מחדש כרצונך. התזת חול היא תהליך של הסרת צבע או חלודה מחפץ באמצעות זרם של חלקיקים שוחקים. תהליך הניקוי בהתזת חול משמש לעתים קרובות בתעשיית הרכב להסרת צבע וחלודה מרכבי רכב.

התזת חול

התזת חול היא תהליך שבו משטחים של חומר משוחקים עם חלקיקי חול או חומר שוחק אחר, בדרך כלל חומר תקיעה שוחק (אברסיב), המונע על ידי אוויר דחוס. התזת חול משמשת לניקוי משטחים, הסרת צבע וציפויים ולעיצוב או טקסטורת משטחים. חלקיקים מואצים דרך זרבובית בלחץ גבוה. ניתן לעצב את הזרבובית כדי לייצר מגוון רחב של דפוסי ריסוס. חלקיקים גסים יותר יחתכו מהר יותר מאשר חלקיקים עדינים יותר, אך עלולים לשרוט את פני השטח המנוקים אם הם אינם מוכלים מספיק על ידי זרם האוויר הנפלט מהזרבובית. התזת חול היא תהליך בו מנקים משטח באמצעות התזת חלקיקי חול או חומר שוחק אחר. המשטח המיועד לניקוי מכוסה בשכבת הגנה, לרוב מים, והחלקיקים השוחקים מונעים אליו במהירות גבוהה. החלקיקים פוגעים במשטח ומפרקים את הלכלוך והלכלוך.

התזת חול היא סוג של תהליך הכנת פני השטח המשתמש בזרם של חלקיקים שוחקים כדי להסיר את השכבה החיצונית של חפץ. ניקוי בהתזת חול היא שיטה שניתן להשתמש בה לניקוי סוגים רבים ושונים של משטחים, כולל מתכות, פלסטיק ועץ. ישנם סוגים רבים ושונים של ציוד התזת חול זמין בשוק. הסוג הנפוץ ביותר הוא מתז החול המופעל באוויר, המשתמש באוויר דחוס כמקור הכוח שלו ומפוצץ חלקיקים שוחקים במהירות גבוהה על פני השטח המנוקים. לסוג זה של ציוד יש בדרך כלל מנוע חשמלי או מנוע גז להפעלתו. התזת חול הוא תהליך ניקוי שהופך יותר ויותר פופולרי. הוא משמש למטרות שונות, מניקוי ועד הסרת חלודה. אחד השימושים הפופולריים ביותר שלו הוא בתעשיית הרכב. הוא שימש מאז שנות ה-50 להסרת צבע וחלודה ממכוניות.

ניקוי בהתזת חול

ניקוי בהתזת חול הוא תהליך של הסרת הצבע מחפץ על ידי נשיפת אוויר לעברו בחול. מתז חול הוא מכונה המשתמשת בתהליך זה כדי להסיר צבע או חלודה ממתכת או משטחים אחרים. פתרונות באמצעות ניקוי בהתזת חול משמש בעיקר על חפצים גדולים מדי לניקוי ביד ולא עדינים מכדי להיפגע מהתהליך. התזת חול הוא תהליך המשמש לניקוי מתכת, זכוכית ומשטחים אחרים. זה כרוך בפיצוץ המשטח בתערובת של חול וחומר שוחקים. מכונת התזת חול מורכבת ממיכל לחומר השוחקים והמים, פיית התזת חול ומדחס אוויר. הזרבובית מכוונת את תערובת השוחקים והמים במהירות גבוהה אל המשטח לניקוי. מדחס האוויר כופה אוויר דרך התערובת כאשר הוא יוצא מהזרבובית. החומר השוחק בתהליך זה עשוי להיות חלקיקי חצץ או סיליקון קרביד שמתווספים למים לפני השאיבה למיכל של מכונת התזת חול. ניתן להשתמש גם בסוגים אחרים של חומרים שוחקים כגון תחמוצת אלומיניום או חלקיקי אבק יהלומים.

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!