כל אחד יכול! הכל על ייחור צמחים

עיקרי הדברים:

מי לא אוהב צמחים? יש בהם משהו נפלא שמכניס אור, צבע ורוגע לכל חלל שבו הם נמצאים. גם אתם יודעים זאת ולאחרונה מתחשק לכם להכניס הביתה צמחים חדשים, שיתרמו לאווירה. עם זאת, אין לכם זמן או תקציב להגיע למשתלה ולקנות זרעים או צמחים קטנים. ובכן, קיימת אופציה נפלאה שתעזור לכם להשיג את המטרה מבלי להתאמץ! ייחור צמחים מאפשר ליהנות מהם בקלות, בלי לצאת למשתלה ובלי להוציא את הארנק!

איך זה עובד ומה זה אומר בכלל? על כל אלו, נרחיב במאמר שלפניכם. ומי יודע, אולי בתום הקריאה תגלו שמדובר בתחביב של ממש, שעומד להעביר לכם שעות של הנאה!

 

מה זה ייחור צמחים ואיך זה עובד?

ובכן, ייחור צמחים הינו תהליך טבעי המתרחש בצמחים רבים, המאפשר ליצור צמח חדש על ידי ניתוק חלק מהצמח עצמו – גבעול, שורש או ניצן. כלומר על מנת לבצע ייחור בבית, יש לגזור עלה או גבעול במיקום נכון. על מנת לאפשר לו לגדול, יש להניח את הייחור בכוס מים או אדמה לחה, להמתין, ולקוות לטוב. ובפירוט:

  • בחרו את הצמח הנכון – חשוב להבין שלא כל צמח מתאים לייחור. עובדה זו, היא קריטית לבחירת הצמחים המתאימים ביותר, שישמחו אתכם עם ניצנים חדשים. ניתן לבחור למשל בפוטוס, מונסטרה, בזיליקום, בת שבע, קולאוס, נענע, יהודי נודד, גרניום, סנסיוורה, אגלונמה ועוד רבים ונפלאים.
  • איך לחתוך? – החיתוך חייב להתבצע בזווית של 45 מעלות ועם מספריים נקיות. יש לחתוך גבעול המכיל מספר עלים, מתחת לנקודת יציאה של עלים כך שנוצרת צורה של V. מומלץ להקפיד על חתיכה רעננה כמה שיותר, למשל זו שנמצאת בקצה העילי של כל ענף. זאת מכיוון שככל שהחתיכה שנחתוך תהיה רעננה, כך היא תכיל יותר הורמוני גדילה שיסייעו להצלחת הייחור.
  • ניקוי הגבעול – מומלץ להשאיר 2-3 עלים רעננים בלבד, על מנת לאפשר לצמח להתמקד בייחור עצמו ובהצמחת שורשים. ככל שישקיע בכך אנרגיה, כך סביר שהייחור יצליח.
  • מים נקיים – לאחר שנבחרה החתיכה בעלת הפוטנציאל הרב יותר, יש להכניס אותה לכלי ובו מים נקיים. מומלץ שהעלים הקיימים לא ייגעו במים, ולהשאיר מעט מקום בתוך הכלי לצמיחה נוחה יותר של שורשים.
  • מתפללים – כעת כל שנותר זה רק להחזיק אצבעות, לעודד את הצמח לעשות את שלו ולקוות לטוב. בתוך מספר ימים או שבועות, בתקווה תחזו בהצלחת הייחור שלכם!
  • זמן לעבור דירה – ייחור צמחים מוצלח הוא כזה שהביא ליצירת שורשים. אז אם בדקתם הבוקר את כלי הייחור וראיתם סוף סוף שורשים, מזל טוב! הגיע הזמן להעביר את הצמח הקטן דירה, אל עציץ מסודר.

 

צמחים משמחים!

כעת כשאתם יודעים עד כמה ייחור צמחים הוא קל ופשוט, זה הזמן להיפרד לשלום מהמשתלה וליצור לעצמכם בית מהחלומות, מלא באסתטיקה ירוקה ורגועה של צמחים שאתם אוהבים. זכרו לבדוק האם הצמח שנבחר לייחור אכן מתאים לו, ובמידה ויש בבית חיות מחמד – לוודא שהוא אינו רעיל או להציב אותו בנקודה אליה לא יוכלו להגיע. ייחור נעים!

אהבתם? שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים בנושא:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!