גיזום וכריתת עצים

עיקרי הדברים:

גיזום וכריתת עציםגיזום וכריתת עצים

גיזום וכריתת עצים היו פופולריים בעבר וגם היום. בעבר הצורך היה נובע ממקומות אחרים, היום הצורך שלנו נובע בעיקר בשביל עיצובים שונים, חידוש הבית ומניעת קריסות. כדי להבטיח שאתם מבצעים את העבודה על פי חוק ובהתאם לטעם האישי שלכם חשוב לפנות לבעל מקצוע אשר אתם יכולים לסמוך עליו.

 

גיזום וכריתת עצים – מה ההבדל המקצועי בין גיזום לכריתה?

לעיתים אנו לא מבדילים בין גיזום לכריתה, לפחות בצורך שלנו. גיזום נועד למגוון רחב של מקרים, לפעמים אף יהיה עדיף לנו לגזום מאשר לכרות בשל התהליך הבירוקרטי. כאשר מדובר על כריתה אנו עוברים תהליך בירוקרטי בו אנו צריך להגיש בקשה לכריתה. בשל פקודת היערות, אנו חייבים להגיש בקשה בכל פעם בו אנו רוצים לכרות עץ, אפילו כאשר מדובר על המרחב הפרטי שלנו. כריתה היא תהליך יותר בירוקרטי, אנו צריכים לדעת מול מה אנו עומדים על אף שאין צורך ברישיון בשביל לכרות עץ, כל מה שאנחנו צריכים הוא אישור. 

ההבדל הוא גם מבחינה מקצועית. לשני המקרים אנו צריכים ליווי מקצועי, עם זאת כאשר מדובר על גיזום הנושא הוא יותר עדין. לעיתים אנו יכולים לגזום עץ, אך עדיין לעבור על חוק פקודת היערות ואז נהיה צפויים לקנסות בסדר גודל כזה או אחר. לכן, אנו ממליצים לפנות לבעל מקצוע בשביל שני המקרים.

גיזום וכריתת עצים – יתרונות של גיזום

גיזום עצים מעניק לנו את האפשרות להנות מחצר דקורטיבית יותר. ניתן לראות עצים מעוצבים במקומות שונים, אולמות עירוניים, גנים ציבוריים וכד'. מלבד לכך, יש עצים מיוחד כמו עצי זית מסוימים אשר לא מניבים פרי וכך מונעים לכלוך. כפי שאתם בוודאי מבינים גיזום הוא עניין של תחזוקה קבועה, העצים לא נשארים ככה לנצח ויש צורך בידיים מקצועיות אשר ידעו לכוון את העבודה.

מבעד לכך, לגיזום יש עוד יתרון גדול בכך שהוא מחייה את העץ מחדש. שיטות גיזום שונות מבטיחות לנו צמיחה מחודשת ובריאה יותר של העץ. כמובן שיש לתחזק את העץ כמו שצריך עוד לפני תהליך הגיזום. אז בעצם גיזום מעניק לנו גם את האפשרות לחידוש העץ, גם עיצוב דקורטיבי ובנוסף להכל, גיזום למעשה יכול להוות פיתרון עבור אלו שלא נהנים די מהנוף ומעדיפים לגזום את העץ מאשר לכרות אותו.

 

גיזום וכריתת עצים – יתרונות של כריתה

כריתה נכונה לנו במקרים מסוימים. לדוגמא, כאשר מדובר על עץ חולה לעיתים גיזום לא יסייע לנו בריפוי העץ, אנו נאלץ לכרות אותו ובמקום נוכל לשתול עץ חדש. כמו כן, כריתה נועדה במקרים בהם העץ מסתיר לנו את הנוף, או כבר מהווה סכנה בשל השורשים שלו או היציבות של העץ. כאשר יש לנו שטח עליו אנו רוצים לבנות אנו נרצה לבחור בכריתת עצים, אך יש לציין ולהדגיש בשנית, יש להנפיק את האישור המתאים דרך הרשויות לפני שאתם מבצעים כל עבודה.

גיזום וכריתת עצים – השוואת מחירי גיזום וכריתה

המחיר אותו נשלם על גיזום וכריתת עצים יהיה די זהה ומורכב בהתאם לקריטריונים דומים. בשני המקרים מה שיכתיב לנו את המחיר הוא מורכבות העבודה. לדוגמא, כאשר מדובר על גיזום עצים או כריתה שלהם בגובה, יש לנו צורך בכלים ייעודיים, כמו מנוף ולעיתים אף סנפלינג. מלבד לכך, עוד נתון אשר ישפיע לנו על המחיר יהיה זן העץ, יש סוגים שונים של עצים ומול כל אחד מהם אנו חייבים לדעת להתנהל בהתאם.

על מנת שתוכלו לקבל את המחיר המדויק יהיה עליכם לגשת לחברה מקצועית אשר היא תכתיב לכם את המחיר. לעיתים אף מומלץ להתייעץ עם החברה לפני שאתם מנפיקים את האישור לכריתת העץ. ברוב המקרים המחיר של כריתה יהיה מעט יותר לאחר חישוב כל הקריטריונים. אחרי הכל מדובר על עבודה מסובכת יותר שלעיתים דורש יותר כוח עבודה או זמן.

 

גיזום וכריתת עצים – אנשי מקצוע

רבים חושבים שאין צורך באנשי מקצוע, במיוחד כאשר מדובר על כריתה. מה שמוזר בחוק הוא שאין אנו באמת חייבים להיעזר בבעל מקצוע כאשר מדובר על כריתה, אבל כאשר מדובר על גיזום כן. כריתה היא עניין מסובך בהרבה ממה שאנו יכולים לחשוב, טמון בתהליך סכנות רבות אשר רק בעלי מקצוע יודעים להתנהל איתם. כמו כן, יש שיטות שונות של כריתה אשר מותאמות לגודל העץ ומצבו. כריתה במקומות צפופים יכולה להוביל למפגעים בנכס או בגוף, כאשר אתם מבצעים את העבודה לבד אין לכם ביטוח אשר מכסה אתכם מבחינת נזקים, לכן חשוב לפנות לבעל מקצוע.

גם גיזום יכול להוביל למפגעים, אמנם פחות רציניים אבל עדיין אתם חייבים לדעת שללא בעל מקצוע אתם לא מבוטחים. וכמובן, לעיתים כאשר אתם גוזמים באופן דרסטי מדי זה יכול להיחשב ככריתה על פי חוק, ומזה אנו רוצים להימנע כיוון שאין לנו אישור. בשל כך, הליווי המקצועי בתחום זה הוא קריטי, מדובר על גבולות דקים וסכנות אשר אורבות לנו כאשר אנו חסרים בידע מקצועי.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!