כריתת עצים בבית פרטי

עיקרי הדברים:

כריתת עצים בבית פרטיכריתת עצים בבית פרטי

מי חשב שגם בשטח הפרטי שלנו אנו צריכים לקבל אישורים מה לעשות ואיך לעשות… מסתבר שככה זה עובד במדינה שלנו, אבל בוודאי יש לזה הסבר הגיוני. כריתת עצים בבית פרטי מחייבת אותנו להגיש בקשה למועצה המקומית, ואם הבקשה אושרה נוכל לכרות את העץ, אין חובת סיוע של בעל מקצוע, אבל האם באמת כדאי לנו לוותר על האופציה הזאת?

 

כריתת עצים בבית פרטי – למה אני צריך את זה?

כריתת עצים מבוקשת מאוד בבתים פרטיים, יש סיבות רבות למה אבל תחילה נגיד לכם שיש לא מעט מכשולים בדרך. כריתת עצים בבית פרטי יכולה להיות מבוצעת באופן עצמאי או על ידי בעל מקצוע, נגלה לכם סוד – עדיף בשבילכם לבחור בבעל מקצוע שילווה אתכם. בדרך כלל נראה שאנו רוצים לכרות עץ בבית הפרטי כאשר העץ יכול להוות סכנה, הוא אכול מבפנים או לא עומד בפני תנאי מזג האוויר. עצים גבוהים כמו עצי הדקל אשר הם לא נמצאים בטיחותיים יכולים לגרום להרס רב.

הסיבה השנייה לכך היא שטיפול לא הולם באופן שיטתי בעץ יכולה לגרום לו לחלות. במקרים כאלה נרצה עיניים מקצועיות אשר יבחנו האם יש אפשרות לגזום את החלקים החולים וכך לחדש את הצמח או שמא עדיף לנו לכרות את העץ ולהרחיק מזיקים. 

כריתת עצים בבית פרטי – מתי גיזום יעיל מכריתה?

דבר ראשון, יש לנו יתרון קטן שרבים לא מכירים כאשר מדובר על גיזום – גיזום אינו מחייב אותנו באישור. מלבד לכך, יש מקרים בהם נרצה לבצע עבודות גיזום למטרות נוי. מלבד לכך, לעיתים נוטים לקוחות להתבלבל האם כדאי בכריתה או גזם. במקרים בהם אנו רוצים לגזום את העץ כדי לשתול אחד יותר טוב במקום, עלינו לדעת כי גיזום יכול לעשות פלאים לצמח שלכם. כמו כן, כאשר יש לנו בעיות של ראות בגלל ענפי העץ נעדיף לגזום מאשר לכרות, תהליך הכריתה הוא יותר מסובך ממה שאתם חושבים. במקרים בהם כבר הגזע עצמו אכול לא תהיה לנו ברירה אלא לכרות את העץ, וזאת רק לאחר שקיבלנו אישור.

 

כריתת עצים בבית פרטי – מהם המכשולים בדרך?

תהליך כריתת עצים בבית פרטי או במקום ציבורי מוביל אותנו לדרך עם מכשולים רבים, חלקם נגלים לנו וחלקם לא. "המכשול" הראשון שאיתו נפגש היא בחירת בעל המקצוע, נדון בהמשך איך עושים את זה נכון. המכשול השני שלנו הוא התהליך הבירוקרטי מול הרשות המקומית. יש כיום 70 סוגי עצים אשר נחשבים למוגנים, כמו כן גם עץ בוגר נחשב למוגן. עץ בוגר הוא עץ שגובהו מעל 1.3 מטרים וקוטר הגזע עולה על 10 ס"מ. את הבקשה יש להגיש לרשות המקומית או למועצה. את הבקשה ייבחנו בעלי מקצוע ויחזירו תשובה תוך פרק זמן של 21 יום. במקרה של דחייה ניתן יהיה לערער והחזרת התשובה תגיע אליכם תוך כ-14 יום. 

לאחר שהבקשה שלכם אושרה יהיה עליכם להתחיל בתהליך הכריתה. תהליך זה נחשב למורכב ודורש בעל מקצוע כיוון שכל עץ דורש את היחס שלו. יש שיטות שונות של כריתה, עלינו לדעת מהי השיטה המתאימה ביותר עבור אותו עץ. המטרה של השיטות השונות היא למנוע מפגעים ברכוש או בגוף. 

 

כריתת עצים בבית פרטי – כריתה באופן עצמאי

כיום יש אנשים שחושבים שכל מה שצריך עבור כריתה הוא מסור חשמלי, התשובה היא שהם די צודקים. בעבר כל אחד היו יכול לחטוב עצים ודבר לא קרה, לפחות שאנו יודעים על כך… היום הדברים שונים. אם בעבר היה נהוג ללכת למקומות פתוחים ולחטוב עצים, היום אנו "חוטבים" עצים בחצר הפרטית שלנו, חצר מלאה חיים, חצר שקרובה לקירות הבית שלנו, ולרכוש של השכנים. לכן, כריתה באופן עצמאי יכולה להיות מאוד מסוכנת ויכולה לגרום למצבים לא נעימים בכלל עבורכם ועבור השכנים איתם אתם ביחסים טובים, או פחות. 

כריתת עצים בבית פרטי – יתרונות של בעל מקצוע

כפי שבוודאי הבנתם כבר בתחילת המאמר, אין באמת חובה להיעזר בבעל מקצוע כאשר מדובר על כריתת עצים בכל מקום שהוא. עם זאת, יש יתרונות רבים לכך שבעל מקצוע יבצע את העבודה ולא אנחנו. הסיבה הראשונה לכך שנעדיף שבעל מקצוע הוא זה שיעשה את העבודה היא בגלל שאותו בעל מקצוע הוא בעל ידע, ייתכן ואנו לא צריכים בכלל עבודות כריתה אלא גיזום. במקרים כאלה אנו יכולים לחסוך הרבה זמן וכאב ראש, שלא נדבר על הערך הסנטימנטלי שיש בעצים ששתלנו ואנו צריכים לכרות אותם…

מלבד לכך, יש עוד עניין והוא הקריטי ביותר. כאשר אתם כורתים עצים בבית פרטי ואפילו במקום ציבורי, אדם שאינו בעל מקצוע שהוסמך לכך הוא אדם לא מבוטח. משמע כל המפגעים שיכולים לקרות לצד ג' יהיו על הכתפיים שלכם. היתרון של בעל מקצוע מוסמך הוא שאותו אדם מגיע עם ביטוח אשר מכסה אותו ואתכם בכל מקרה של פגיעה ברכוש ובגוף.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!