כריתת עץ בשטח פרטי

עיקרי הדברים:

כריתת עץ בשטח פרטיכריתת עץ בשטח פרטי

כן, גם בשטח פרטי מכתיבים לנו איך לחיות את החיים שלנו, אבל זה למטרה טובה, תהיו בטוחים. כריתת עץ יכולה להיות עניין מאוד נוגע לאלו שיש להם ערך רגשי לעץ. לעיתים אין ברירה ואותו העץ מחייב אותנו לבצע כריתה בשל סיבות כאלה ואחרות. במקרים כאלה נרצה לקרוא לבעל מקצוע שיעשה את זה עבורנו, בעל מקצוע אשר הוסמך והוכשר לעבודות כריתה ומבוטח על פי חוק.

 

כריתת עץ בשטח פרטי – האם אני מוגבל בשטח הפרטי שלי?

בגדול, השטח הפרטי שלנו שייך לנו, אך העצים שיש בשטח הפרטי שלנו אינם למעשה שייכים לנו באופן ישיר. העצים שיש ברשותנו אמנם בראש שלנו שייכים לנו, אבל אין לנו את האפשרות לעשות בהם מה שאנו רוצים. אבל כאשר מדובר על עבודות גיזום אנו מוגבלים בעבודה. כריתה של עץ מחייבת אותנו לעבור תהליך של בקשת אישור מגורמים מוסמכים, ללא אישור אנו למעשה עוברים על החוק. עבירה זו נחשבת לעבירה פלילית, ועבריין אשר ייתפס יעמוד לדין. הדין שימצא עם פורע החוק יכול להתחיל מקנסות, ובמקרים חמורים של פגיעה בעצים רבים במזיד ניתן גם לקבל מאסר בפועל. 

כריתת עץ בשטח פרטי – למה נועדה פקודת היערות?

פקודת היערות היא אמנה (הסכם) אשר אושר על ידי הרשויות. אמנה זה היא להגנת עצים אשר נחשבים למוגנים, או עצים בוגרים. המטרה היא לשמור על היערות, המטרה היא לשמור על כך שאנשים לא יכרתו עצים כפי שמתחשק להם. בסופו של דבר לעץ יש תפקיד חשוב מאוד בחיים שלנו, הוא לוקח פחמן דו חמצני ומפיק לנו חמצן. כמו כן, יש מקרים בהם אנו חייבים לכרות עצים, אם זה לצורך ייצור חומרי גלם של חברות גדולות, ניירות וכו'. יש להדגיש, כל כריתה של חברות גדולות היא מבוקרת ומוכרת על ידי הרשויות, בדרך כלל אותן רשויות תתעדף עצים מסוימים על פני אחרים אשר נמצאים מוגנים. 

איך פקודת היערות נוגעת לנו? היו היה ילד שהחליט לשתול עץ זית בחצר של ההורים שלו, חלפו להן השנים וכבר הילד הגיע לגיל 40. אותו ילד שכבר הוא אבא פקד את הבית של הוריו וראה את העץ לאחר 45 שנה, מרגש לא? עברו דיירים חדשים והחליטו לכרות את העץ, אבל רגע. אותם אנשים לא יכולים לכרות את העץ, ולא בגלל הערך הרגשי שיש לאותו אבא מהעץ. הסיבה לכך היא שאם אנו בוחרים לכרות עץ הבקשה חייבת להיות מנומקת. בדרך כלל נקבל אישור רק כאשר מדובר על עץ חולה, עץ אשר עלול לקרוס או לצורך בנייה באותו שטח. במקרים אחרים סביר להניח שנקבל דחייה או אפשרות העתקה – משמע נכרות את העץ ונעביר אותו למקום אחר.

 

כריתת עץ בשטח פרטי – ציוד מקצועי

כדי לכרות עצים אנו חייבים להיעזר בציוד מקצועי, ציוד אשר מותאם לכל סוג עץ. אין חובה לאדם לקבל שירות של בעל מקצוע, אך מניסיוננו זה מאוד קריטי. במקרים בהם העץ מגיע לגובה של 15 מטר אנו נהיה חייבים להשתמש בעזרים מקצועיים כמו במה, מנוף ולעיתים אף סנפלינג. אבל למה בעצם אנו צריכים את הדברים האלה אם כורתים את העץ מלמטה? התשובה היא שלא כל מקום מאפשר לנו לבצע כריתה כמו שרואים בסרטים, למעשה רוב המקום לא יאפשרו לנו את זה. כריתת עץ בשטח פרטי מחייבת אותנו להתאים את שיטת העבודה, לעיתים נוריד קודם את הענפים, ולאחר מכן נחתוך את הגזע בשלבים כדי לא ליצור סכנה.

כריתת עץ בשטח פרטי – סכנות

הסכנה האמיתית היא לעבוד עם בעל מקצוע לא מוסמך. הסיבה לכך היא שכאשר אנו עובדים עם איש מקצוע שאינו הוכשר לבצע את העבודות האלה, לא רק שנקבל תוצאה רשלנית, אנו גם לא מובטחים לאורך כל הדרך. לכן אנו גם ללא ממליצים לעשות את הכריתה באופן עצמאי, בסופו של דבר מה שחשוב לנו הוא הבריאות של העוברים והשבים, ובמקרה של נזק שנהיה מוגנים על פי חוק.

 

כריתת עץ בשטח פרטי – מחיר של בעל מקצוע

עליכם לבחור בעל מקצוע אשר עונה על כל הדרישות שציינו זה עתה, שיש לו ביטוח וניסיון מקצועי. כמובן רצוי לבחור בבעל מקצוע שיש לנו את כל הציוד הנדרש, אך יש מקרים בהם לא נדרש באמת בציוד מתקדם כמו במות או מנוף, זה מאוד תלוי במקום בו אתם נמצאים ובגובה העץ. אפרופו גובה, גובה העץ הוא אחד מהקריטריונים אשר יקבעו כמה תשלמו לאותו בעל מקצוע, יש לכם עץ גבוה? סביר להניח שתשלמו יותר. כמו כן, עוד פרמטרים אשר ישפיעו על המחיר יהיו קשורים למורכבות העבודה והציוד הנדרש. כריתת עץ בשטח פרטי נחשבת למסוכנת יותר, במיוחד כאשר מדובר על ערים צפופות. במקרים כאלה אנו נרצה לבחור בשיטת כריתה מתאימה אשר תכלול גם פינוי של הפסולת בסוף העבודה.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!