כריתת עצים מחיר

עיקרי הדברים:

כריתת עצים מחירכריתת עצים מחיר

כריתת עצים מאז ומתמיד הייתה בעייתית, מצד אחד אנו צריכים לכרות עצים בשביל חומרי גלם וסיבות כאלה ואחרות, מצד שני העצים הם אלו שמספקים לנו חמצן. בדיוק בגלל הסיבה הזאת יש חוק אשר מונע מאיתנו לכרות עצים ללא אישור. כדי לדעת האם אתם יכולים או לא יכולים לכרות את העץ בגינה שלכם כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

 

כריתת עצים מחיר – מה החוק אומר בנושא?

ישנו חוק אשר מכונה פקודת היערות, אותו חוק למעשה מכתיב לנו את הדרך בה אנו צריכים להתנהל כאשר אנחנו מעוניינים לכרות עץ, גם בשטח הפרטי שלנו. על פי החוק אנו מחויבים להכיר את העובדה שכריתה ללא אישור מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין. אז כן, השטח הפרטי שלכם אמנם שלכם, אבל כריתה של עץ שלא לפי החוק יכולה להוביל אתכם לקנסות.

על פי החוק יש פרמטרים אשר אוסרים עלינו לכרות עץ על פי זיהוי. הזיהוי הוא האם מדובר על עץ מוגן, רוב העצים בארץ הם מוגנים. למעשה, ישנה רשימה מדויקת של העצים המוגנים בארץ, כ-70 עצים. מלבד לכך, חל איסור לכרות עץ בוגר, עץ אשר הגובה שלו עולה על 1.3 מטרים וקוטר הגזע עולה על 10 ס"מ. כמו כן, החוק מחייב אותנו להגיש אישור בכל מקרה של רצון לכריתת עצים כאלה ואחרים, עלינו לנמק את הסיבה לשמה אנו מעוניינים לכרות או להעתיק את העץ.

כריתת עצים מחיר – מתי צריך לכרות עץ?

כל עץ אשר נרצה להעתיק או לכרות מחייב אותנו בהגשת בקשה. בהתאם לבקשה אנו נקבל מענה או דחייה מצד הרשות המקומית. בדרך כלל כאשר מדובר על עץ בודד בשטח פרטי התהליך הינו פשוט יותר. יש קריטריונים מדויקים אשר לפיהם נוכל להגיש בקשה לכריתת עץ: עץ חולה, עץ אשר מהווה סכנה, פינוי לשם בנייה. כאשר עץ חולה אנו רוצים למעשה לכרות אותו, אם אתם עצמכם לא מעוניינים לכרות את העץ דעו כי יש שיטות גיזום אשר יכולות לעזור לכם להחיות את העץ. כאשר מדובר על עץ אשר מהווה סכנה עלינו לנקוט בצעדים מהירים לעבר הגשת הבקשה. עץ יכול להוות סכנה כאשר הוא גבוהה מדי, כאשר הוא חולה ועוד תסמינים כאלה ואחרים. ולבסוף, אם יש לנו שטח בחצר שאנו רוצים לנצל לבנייה נוכל להגיש בקשה, במקרים רבים התשובה שתהיה היא חיובית אך לא נוכל לכרות את העץ אלא להעתיק אותו. 

 

כריתת עצים מחיר – כריתת עץ קטן

כאשר אנו מדברים על כריתת עץ קטן אנו למעשה לא באמת צריכים בעל מקצוע או אישורים. עצים קטנים הם מאוד פשוטים לכריתה, ניתן לכרות אותם ישירות מהגזע עם מסור רגיל ולא חשמלי. עם זאת, אנו לא צריכים בעל מקצוע בשביל זה ואם בכל זאת נהיה מעוניינים נוכל לבקש שירות מגנן סטנדרטי. המחיר של כריתת עצים בעל מימדים קטנים לא צריכה לעלות על מאות שקלים בודדים. 

 

כריתת עצים מחיר – על פי מה נקבע המחיר?

המחיר אותו נשלם עבור כריתת עצים יקבע על פי קריטריונים מסוימים: מימדי העץ, אופן הכריתה, מורכבות העבודה והציוד הנדרש. הנתון המשמעותי ביותר אשר ישפיע על המחיר יהיה גובה ועובי העץ כיוון שנתונים אלו משפיעים ישירות על מורכבות העבודה. כמו כן, יש שיטות כריתה שונות אשר גם הן ישפיעו על המחיר. כריתת עץ מלמטה נחשבת לשיטה הפשוטה ביותר, אך הבעיה היא כאשר מדובר על שטח צפוף. כריתה מלמטה לא מצריכה אותנו בשום דבר מלבד למסור חשמלי, נדיר מאוד למצוא שימוש בשיטה הזאת בשטח פרטי.

השיטה השניה היא כריתה בטיפוס. הכריתה מתבצעת על ידי חיתוך הענפים תחילה ואת כריתת הגזע בשלבים עד להשלמת הכריתה. שיטה זו אורכת יותר זמן, היא מתאימה בעיקר לעצים גבוהים מאוד. המחיר של כריתה זו נע בין 1,500 ש"ח ועד 2,200 ש"ח עבור עצים אשר ינועו בגובה של כ-10 מטרים.

כריתה באמצעות מנוף היא השיטה האחרונה. מדובר על שיטה נוחה וקצרה, אך יקרה. השיטה הזאת מבטיחה לנו תוצאה מהירה ואיכותית בכל גובה שנרצה. עם זאת, רק השכרת המנוף עצמו עולה כ-200 ש"ח לשעה. עליכם לבחור את שיטת העבודה בהתאם לתנאי השטח.

בסופו של דבר המחיר נע בין כמה מאות שקלים בודדים לכריתת עצים של עד 5 מטרים, ואז עבור כל מטר נוסף המחיר יעלה במאה שקלים לערך. כאשר אנו מגיעים לגבהים העולים על 12 מטרים אנו מחויבים בציוד מקצועי יותר ולכן המחיר יטפס.

כריתת עצים מחיר – לא חייבים בעל מקצוע, אבל…

אין חוק אשר מחייב אותנו להיעזר בבעל מקצוע לכל הצורך בכריתת עצים. עם זאת, השימוש בבעלי מקצוע הינו הכרחי. כדי להבטיח שאנו לא מסכנים אף אחד אנו חייבים להיעזר באדם עם סמכות מתאימה. כמו כן, רק לבעל מקצוע יש את הביטוח הנדרש לעבודה.

 

כריתת עצים מחיר – לסיכום

אם אתם חושבים לכרות עץ בשטח הפרטי שלכם, או בכל שטח אשר עולה בראשכם כדאי שתחשבו פעמיים. חל איסור על פי חוק לכרות עצים ללא אישור, כל העובר עבירה זו יהיה חייב בקנס. היעזרו בחברה מקצועית אשר תלווה אתכם בכל שלבי התהליך באופן חוקי ובטוח.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!