גיזום עצי פרי הדר

עיקרי הדברים:

 

גיזום של עצי פרי הדרהגינה שלכם מקושטת עם כמה עצי פרי יפים וטעימים? זכרו כי גם הם זקוקים לתחזוקה נכונה ונאותה כדי שימשיכו להוציא פירות, ואתם תמשיכו ליהנות מפירות מזינים שכיף לאכול. פעולות התחזוקה אינן כוללות רק השקיה וניקוי עלים וענפים שנושרים, אלא גם גיזום נכון של העצים. אז כיצד מבצעים את פעולת הגיזום ולמה חשוב לעשות אותה? כל התשובות לכך בהמשך המאמר.

מהם עצי פרי הדר?

לפני שנסקור את תהליך והצורך של גיזום עצי פרי הדר, נבין תחילה מהם אותם עצים. עצי הדר הם עצים המוציאים פירות הדר, והמחליפים את העלים שלהם בהדרגה במהלך כל עונות השנה. עצי פרי הנמנים עם משפחת עצי פרי ההדר הם אשכולית, תפוז, לימון, אתרוג, קלמנטינה, פומלה, מנדרינה ועוד סוגים רבים אחרים.

כיצד לגזום עצי פרי הדר כמו שצריך?

הדרך לגזום עצי פרי הדר מוכרחה להיות איכותית ומבוקרת, כדי להבטיח שמירה מלאה על איכות הפירות הנמצאים על העצים. גיזום שגוי עשוי לפגוע בצמיחת הענפים, וכך בהוצאת והבשלת הפירות אותם הם נושאים. כדי שתבצעו את הפעולה בצורה נכונה, יש להבין קודם כמה מאפיינים חשובים שיעניקו לכם את הרקע המתאים לכך.

למה צריך לגזום עצים מסוג זה?

גיזום שוטף של עצי הדר יאפשר לעץ להתחדש כל הזמן, וכך יבטיח למעשה צמיחה נכונה והוצאת פירות חדשים בעונת הפריחה. בנוסף, עצי הדר ידועים כעצים גבוהים ורחבים, דבר העשוי להקנות להם יכולת הפרעה ואף סכנה אם הם גדלים לגינת השכנים או ענפיהם נוגעים בחוטי חשמל. לכן גיזום מבוקר של ענפי העץ ימנע את הבעיות האלו, ויבטיח הנאה מעצי פרי מניבים ויפים.

מתי מומלץ לעשות גיזום של עצי פרי הדר?

מכיוון שעצי פרי הדר שייכים למשפחת עצים ירוקי עד, יש לבצע את גיזום העצים בסוף עונת החורף כאשר החודשים האידיאליים לכך הם פברואר-מרץ. בתקופה זו עצי ההדר לפני תחילת זמן הפריחה שלהם, כך שלאחר ביצוע הגיזום העצים יוכלו להניב פירות טעימים באופן מהיר יותר.

מהי העלות של גיזום עצי פרי הדר?

אם החלטתם להיעזר בשירותיהם של גננים פרטיים או חברות גינון מקצועיות לצורך עבודת הגיזום של עצי ההדר, קחו בחשבון כי העלות של שירותים אלו תהיה בטווח של 300-500 ₪. עלות הגיזום משתנה מחברה לחברה, אך לרוב היא תלויה בגודלו של העץ, מיקומו ואיכותו כאשר עץ הדר הדורש עבודה מורכבת יותר ידרוש הוצאה גדולה יותר. לפני פנייה אל אנשי מקצוע בתחום, מומלץ לבצע השוואות מחירים ולהעדיף חברת גינון כמו דפים ירוקים המציעה מחיר אטרקטיבי יחד עם עבודה מקצועית ואיכותית יותר.

האם אפשר לגזום עצי הדר לבד?

כמה עצי פרי הדר שנמצאים בשטח שלכם עשויים לגרום לכם להוצאה לא קטנה, במידה וכולם זקוקים לעבודות גיזום של הענפים לפני תקופת האביב. לכן כדאי לדעת כי ניתן לגזום את העצים באופן עצמאי, באמצעות הכלים הנכונים וכמה פעולות נכונות. חשוב לא לבצע גיזום וכריתה מוחלטת ומהירה של הענף הדורש גיזום, אלא להתחיל באופן הדרגתי על ידי חיתוך עמוק אך לא מוחלט של החלק העליון בענף.

לאחר מכן יש לבצע חתך זהה גם בחלק התחתון של הענף, ובסוף לחזור אל החתך הראשון ולהשלימו עם גיזום מלא של הענף. לסיום מרחו משחת עצים מיוחדת שתסייע לריפוי והחלמה של הענף שהוסר.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!