השקיית דשא

עיקרי הדברים:

הדשא בחצר שלכם כבר מתחיל להראות סימני עייפות ונבילה? זהו סימן כי אתם לא מקדישים לו מספיק זמן, ולכן לא משקים אותו במים כיאות כדי שיצמח ויגדל יפה. כמו כל צמח אחר, גם דשא טבעי זקוק להשקיה מבוקרת וקבועה כדי להתפתח ולשגשג כמו שצריך. נכון לומר כי תנאים שונים עשויים להשפיע על איכות גדילתו כמו מזג אוויר קיצוני, שמש ישירה וגם מזיקים וחרקים שונים. אז מהי הדרך הטובה ביותר להשקות את הדשא? נפרט זאת בהמשך מאמר זה.

השקיית דשא לאחר כיסוח

מדריך מפורט ויעיל של השקיית דשא

כדי שתדעו כיצד להשקות את הדשא בגינה כמו שצריך, שלא יגיע למצב של נבילה, דהייה ובעיית צמיחה, אנו דפים ירוקים הכנו עבורכם את המדריך הבא העונה על כמה מהשאלות הנפוצות ביותר בנושא השקיית דשא. את הפעולות הדרושות ניתן לעשות לבד או בעזרת בני משפחה וחברים, אך במקרה שזה לא עוזר – מומלץ להתייעץ עם חברת גינון מקצועית שתגיע לבדוק את תשתית הדשא.

מתי להשקות?

אם חשבתם אחרת, זכרו כי לפעולת ההשקיה של הדשא יש זמנים מומלצים לכך. לרוב ההמלצה היא לבצע את ההשקיה בשעות הבוקר המוקדמות, לפני יציאת השמש ותנאי טמפרטורה גבוהים. הסיבה לכך היא קרני השמש העשויות לייבש את משטחי הדשא הספוגים במי ההשקיה, כך שהדשא הצומח לא יספיק לספוח אליו את הנוזלים הנחוצים לגדילתו. במקרה ואין לכם זמן לכך בשעות הבוקר, תוכלו להשקות בשעות בין הערביים רגע לפני שהשמש שוקעת.

כמה להשקות?

שאלה מרכזית הנוגעת לנושא השקיית דשא, כאשר פחות מים לא יניבו את הצמיחה הדרושה ואילו יותר מדי מים עשויים לפגוע בתהליך הצמיחה. ההמלצה של בעלי מקצוע בתחום הגינון היא להשקות כל מטר מרובע של דשא בכמות של 3.5 ליטר לפחות. בנוסף לכך יש לקחת בחשבון את תנאי האקלים השוררים באזור מגוריכם, כיוון שחום רב וטמפרטורה גבוהה עשויים לייבש מהר יותר את הקרקע וכך את המים שהדשא סופח אליו. לכן במקרים אלו יהיה צורך בכמות מים גדולה יותר.

השקיית דשא לאחר כיסוח

כיסחתם את הדשא וכעת הוא יפה ואחיד?מצוין! זכרו שעבודתם לא הסתיימה וכעת עליכם גם להרוות את משטחי הדשא המכוסח במים זורמים, כדי שהדשא ימשיך לגדול ולהתפתח כראוי. מהסיבה הזו מומלץ לכסח את הדשא כשהוא יבש לחלוטין, כדי להקל על פעולת הכיסוח ולמנוע נזקים למכסחת הדשא או בעיה בתהליך הכיסוח. בנוסף, השקיה לפני כיסוח הדשא איננה אפקטיבית, אז חבל על המים שתבזבזו.

שיטה להשקיית דשאהשקיית דשא לאחר שתילה

אם התחדשתם במשטחי דשא טבעי חדשים, או שתלתם דשא טבעי מההתחלה, זכרו כי פעולת ההשקיה של כל האזור צריכה להיעשות באופן מבוקר. חשבו כאילו אתם מגדלים עכשיו ילד קטן, הדורש הזנה מרובה במשך כל שעות היום. כך הדשא החדש ששתלתם זקוק לטיפוח ואהבה, וכמובן גם למספר השקיות במהלך היום. כך תבטיחו כי הדשא יתאקלם בקרקע כמו שצריך, וימשיך לצמוח ולהתפתח באופן איכותי.

שיטות להשקיית דשא

יש המון שיטות להשקיית דשא, כמו השקיה עם צינור בעל פיה מיוחדת המפזר כמות מים בקצב מדוד וקבוע, או השקיה עם ממטרות שאינן מצריכות ממכם לעמוד במשך זמן רב. אלו למעשה אביזרים המסייעים לתהליך ההשקיה, המתבצעת לרוב על פני משטחי הדשא כך שהמים יחלחלו לעומק הקרקע והשורשים. טכניקה אחרת ומומלצת על ידי גננים היא השקיה תת קרקעית, המתבצעת לפני שתילה של שתילי או משטחי הדשא. בדרך הזו הקרקע רוויה מים ומסייעת לקלוט את הדשא באופן אפקטיבי.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!