כריתת עץ דקל מחיר

עיקרי הדברים:

כריתת עץ דקל מחירכריתת עץ דקל מחיר

לעצי דקל יש יתרונות רבים- הם יפים, הם משתלבים במקומות שעצים אחרים לא משתלבים בהם והם כמעט לא צריכים השקייה או דישון. כל הסיבות הללו הפכו את עצי הדקל לנפוצים מאוד בישראל. אך, פעמים רבות, עצי דקל מגיעים למצב שצריך לכרות אותם בגלל סיבות שונות. מה הסיבות לכריתת עץ דקל וכמה כריתת עץ דקל עולה? על כך במאמר הבא. 

 

כריתת עץ דקל מחיר- האם עדיף לכרות או לגזום?

התשובה היא חד משמעי- כל עוד גיזום העץ אפשרי עדיף לגזום מאשר לכרות. גיזום עצים נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על בריאות העץ. כאשר גוזמים עץ מסירים ענפים חולים, פצועים או יבשים ושומרים על בריאותו. מה גם שגיזום עצי דקל מונע סכנות רבות- לעצי דקל ענפים גדולים וכבדים עלולים לקרוס ולהוות סכנה גדולה. בנוסף, כאשר גוזמים את העץ שומרים עליו אסתטי ויכולים לעצב אותו לפי בחירתנו. 

אז מתי נצטרך לבצע כריתת עץ דקל?

במקרה שגיזום לא יסייע למצב העץ, הדבר היחיד שיהיה ניתן לעשות הוא לבצע כריתת עץ דקל. 

כריתת עץ דקל מחיר- מה הסיבות לכריתה?

קיימות סיבות שונות המצריכות לבצע כריתת עץ דקל. ריכזנו לכם מספר סיבות מרכזיות-

  • כריתת עץ דקל בעקבות מחלה-

    לעצי דקל יש מחלות שונות שיכולות לפגוע בהם ובסופו של דבר אף לגרום למותם. אחת המחלות הנפוצות ביותר לעצי הדקל היא חדקונית הדקל. מדובר במזיק שבעבר לא היה נפוץ בארץ. לצערנו, בעשור האחרון הוא הגיע לישראל וכתוצאה מכך עצי דקל רבים נפגעו. במקרה שהעץ נגוע, קשה מאוד לתקן את המצב ולכן על מנת למנוע נזקים נוספים הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לכרות את העץ החולה. 

  • כריתת עץ דקל בגלל מזיקים-

    במקרים רבים, עץ דקל שאינו מטופל ימשוך מזיקים. הפירות המתוקים של עץ הדקל והענפים הצפופים שלו, יכולים למשוך מזיקים רבים ביניהם עכברים או עטלפים. מזיקים אלה יקימו את ביתם בקרבת העץ, הרי שהעץ מספק להם מזון ומחסה, ויתרבו. בסופו של דבר זה יכול להיות מפגע תברואתי חמור מאוד. לכן, חשוב מאוד לתחזק עץ דקל באופן קבוע ולגזום אותו. כאשר גיזום העץ אינו יסייע לתופעה הדרך הטובה ביותר להפטר מהמזיקים היא כריתת עץ הדקל. 

  • כריתת עץ דקל למניעת סכנות-

    עצי דקל הם עצים גבוהים ודקים. אך כאשר הם מגיעים לגבהים חריגים הם עלולים לגרום לסכנות רבות. סכנה בולטת במיוחד היא סכנה לקווי חשמל. סכנה נוספת שיכולה להיגרם בעקבות עצי דקל גבוהים מדי היא קריסת העץ על בתים, רכבים או עוברי אורח. בגלל שעצי דקל צומחים בדרך כלל בקו ישר למעלה ולא ניתן לשנות את כיוון זה, הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לכרות את העץ. 

 

כריתת עץ דקל מחיר- כיצד עושים זאת?

כריתת עץ דקל היא מורכבת מאוד ומצריכה שימוש בציוד מתאים. כמו כן, כריתת עץ דקל חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע מנוסה שמתמחה בתחום כריתת עצי דקל המוסמך לעבודה בגובה. ניתן לבצע כריתת עץ דקל בשיטות שונות כמו כריתה כולל קשירת ענפים או ללא קשירת ענפים. 

כריתת עץ דקל מתבצעת בדרך כלל על ידי שימוש במנופי סל אדם מיוחדים לעבודות גיזום דקלים המתבצעות בגובה של עד 20 מטרים ומעלה.

לכריתת עץ דקל מספר שלבים כאשר השלב הראשון הוא קבלת אישור לכריתת העץ. לאחר מכן יהיה עלינו לבחור באיש המקצוע המתאים ולתאם מולו את כריתת העץ. השלב הבא יהיה שלב הכריתה בפועל. את שלב זה יבצע הכורת בלבד לאחר שווידא שהשטח פנוי. לבסוף, יש לפנות את העץ ואת כלל השאריות שלו. בדרך כלל שלב זה מצריך שימוש בציוד מתאים. 

 

כריתת עץ דקל מחיר- האם יש לקבל אישורים?

כל עץ בישראל שעולה על גובה של 2 מטרים נחשב לעץ מוגן, ללא קשר למיקום העץ. גם אם העץ נמצא בחצר הפרטית שלכם, כל עוד הוא עולה על 2 מטרים תאלצו לבקש אישור על מנת לכרות אותו. כמעט כל עצי הדקל הבוגרים עולים על 2 מטרים ולכן נחשבים לעצים מוגנים. 

כריתת עצים מוגנים מצריכה אישור מיוחד מפקיד היערות המקומי. על מנת לקבל את האישור, יש לפנות לפקיד היערות האזורי מטעם קק"ל ולנמק את סיבת הכריתה. בין היתר יהיה עליכם לשלם את האגרות בהתאם. 

כריתת עץ דקל מחיר- אז כמה זה עולה?

לכריתת עץ דקל אין מחיר קבוע שכן המחיר תלוי בגורמים המשפיעים על היקף העבודה, כמות העבודה, שיטת העבודה והציוד הדרוש לעבודה. לדוגמא גורמים הישפיעו על המחיר יהיו גובה העצים או הגישה אליהם. לדוגמא- כריתת עץ דקל בגובה 12 מטרים שתתבצע על ידי טיפוס עם קשירת הענפים תעלה בין 1,500 שקלים ל-2,000 שקלים. לכן, הצעת מחיר מדויקת תינתן רק לאחר שתדעו פרטים שונים כמו גובה העץ, הגישה לעץ, סוג מנוף הסל שיש לעשות בו שימוש, האם אתם רוצים כריתה כולל קשירת ענפים או ללא קשירה ועוד.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!